پنجشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
«پیرزنِ جوانی که خواهر من بود» در بازار کتاب

کتاب «پیرزنِ جوانی که خواهر من بود» نوشته صمد طاهری از سوی نشر نیماژ به کتاب‌فروشی‌ها رسید.  

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ کتاب «پیرزنِ جوانی که خواهر من بود» نوشته صمد طاهری توسط نشر نیماژ منتشر شد. نویسنده در این رمان کوتاه با روایتی ساده و صادقانه و گاه طنزآمیز، مخاطب را به آبادان و میان مردم آن می‌برد.
 
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «درد کف پا امانم را بریده ولی جیکم درنمی‌آید. نمی‌خواهم پدر چیزی بداند. اگر بداند، راه می‌افتد می‌آید مدرسه و ناظم و مدیر و آقای رحمانی را می‌بندد به توپِ تعجب. آقای رحمانی به من نگاه می‌کند و آن شاهدانه روی مردمک‌هایش شروع به رقصیدن می‌کند. بعد هم سرِ کلاس می‌گوید: «این به جای تشکرتونه؟ بدکاری می‌کنم که روش‌ها رو بهتون یاد می‌دم؟» و دفعه‌ی بعدش روش را دقیق‌تر اجرا می‌کند و جوراب و پوستِ کفِ پایم یکی می‌شوند.»

صمد طاهری؛ نویسنده معاصر، در سال 1336 در آبادان به دنیا آمد. وی برای مجموعه داستان «زخم شیر» در یازدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل‌احمد شایسته تقدیر شناخته شده و همچنین برگزیده بخش داستان کوتاه در دومین دوره جایزه احمد محمود شد.

«سنگ و سپر»، «شکار شبانه»، «زخم شیر»، «برگ هیچ درختی»، «شعر قلب‌های کوچک شهر بزرگ» و رمان منتشرنشده «کلاغ» از آثار طاهری به شمار می‌آیند.

کتاب «پیرزنِ جوانی که خواهر من بود» نوشته صمد طاهری، در 144 صفحه، به قیمت 35هزار تومان، در قطع رقعی و جلد شومیز، از سوی نشر نیماژ به بازار کتاب رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها