جمعه ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۲
«خالکوبیِ پرنده» دنیا میخائیل منتشر شد/ نامزد نهایی جایزه بوکر عربی 2021

کتاب «خالکوبیِ پرنده» نوشته دنیا میخائیل با ترجمه سیدحمیدرضا مهاجرانی از سوی نشر روزنه به بازار کتاب رسید.این اثر عنوان نامزد نهایی جایزه بوکر عربی 2021 را از آن خود کرده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ کتاب «خالکوبیِ پرنده» نوشته دنیا میخائیل و با ترجمه سیدحمیدرضا مهاجرانی، به همت نشر روزنه به کتاب‌فروشی‌ها راه یافت. این اثر که در گروه ادبیات عرب از این نشر قرار دارد، بر اساس گزارش روزنامه «مصری الیوم» به عنوان پرفروش‌ترین کتاب سال 2020 معرفی شده است.

دنیا میخائیل برای کتاب «خالکوبیِ پرنده» عنوان نامزد نهایی جایزه بوکر عربی 2021 را از آن خود کرده است.

در بخشی از متن کتاب می‌خوانیم: «...یکی از اسیران فریاد کشید و گفت: «بس کنید...!! اگر کسی با خواهران و مادران شما چنین رفتاری بکند خوشتان می‌آید!!؟» این را که گفت، یکی از نگهبانان به‌قدری محکم او را به دیوار کوبید که نقش زمین شد. پشت سر او یک زن دیگر فریاد کشید و همانطور که با جیغ و داد کلماتی نامفهوم و پرورده در خشم بر زبان می‌آورد تف غلیظی به صورت آن نگهبان انداخت. هلن هم به تقلید از او همان کار را کرد و بعد از او اسیری دیگر و دیگر.»

دنیا میخائیل، نویسنده، شاعر، روزنامه‌نگار و مترجم کتاب، در سال 1965 در خانواده‌ای آشوری‌تبار در عراق به دنیا آمد. میخائیل که درحال‌حاضر ساکن امریکاست، مدرک کارشناسی ارشد در رشته مطالعات خاور نزدیک را از دانشگاه ایالتی وین دریافت کرده است.

جایزه بوکر عربی از مهم‌ترین جوایز داستانی جهان عرب به شمار می‌رود که در سال 2007 به همت هیئت گردشگری و فرهنگ ابوظبی و با حمایت و پشتیبانی جایزه بوکر بریتانیا پایه‌گذاری شد. این جایزه صرفا در حوزه رمان برگزار می‌شود.

رمان «خالکوبیِ پرنده» نوشته دنیا میخائیل، در 291 صفحه، به قیمت 75 هزار تومان، در قطع رقعی، جلد شومیز و با ترجمه سیدحمیدرضا مهاجرانی، از سوی نشر روزنه به کتاب‌فروشی‌ها رسید. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها