شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲
دفتر خاطرات برای ثبت دل‌نوشته‌ها و نقاشی‌های کودکان

کودکان دبستانی با تهیه یک «دفتر خاطرات»، می‌توانند دل‌نوشته‌ها، خاطره‌ها و نقاشی‌های خود را ثبت و ماندگار ‌کنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، دفتر نشر فرهنگ اسلامی با انتشار این «دفتر خاطرات» - که نویسندگی و طراحی گرافیک آن را محمدعلی کشاورز برعهده داشته - شرایط ویژه کنونی را مورد توجه قرار داده است. شرایطی که در آن، پرکردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان یکی از مهم‌ترین مسائل خانواده‌هاست و بسیاری از آن‌ها در خانه، بیمارستان‌ها و پرورشگاه‌ها و ... در تنهایی به‌سر می‌برند و نیازمند همدم و هم‌زبان هستند تا از افسردگی وارهند و به آینده‌ای درخشان بیندیشند.
 
بر همین اساس کودکان دبستانی -که مخاطب اصلی این دفتر منتشرشده هستند- در نخستین صفحه این مجلد نام و مشخصاتشان را به همراه عکس خود -در کادری که تعبیه شده است- ثبت می‌کنند.
 
عکسی از اعضای خانواده و یک نقاشی از آن‌ها، بهترین محل زندگی، خاطره از مدرسه و سؤال‌هایی با عنوان اگر به‌جای معلم، ناظم یا مدیر بودم، چه می‌کردم؟ بخشی از صفحه‌های این دفتر را به‌خود اختصاص داده که کودکان در کادرها و محل‌های تعیین‌شده، دل‌نوشته‌های خود و نقاشی‌هایشان را ثبت می‌کنند و به یادگار می‌گذارند.
 
نامه به خدا، نظر آن‌ها نسبت به زندگی در شهر یا روستا، محیط زیست، بیماری کرونا و نامه به دوستی که در بیمارستان و در بستر بیماری کرونا با این ویروس مبارزه می‌کند، بخش دیگری از صفحه‌های این دفتر است.
 
همچنین کودکان در این «دفتر خاطرات» بخشی از طراحی‌های آماده‌شده از مسجد، دفاع مقدس، حرم امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س)، شهر و روستا و ... را رنگ‌آمیزی می‌کنند.
 
محمدعلی کشاورز نویسنده و طراح گرافیک این دفتر، در مقدمه این مجلد، بیان خاطرات و به‌تصویرکشیدن آن‌ها را  -که از سرگرمی‌های آموزنده و مورد علاقه این سنین است- باعث سوق‌دادن کودکان به تفکر و جست‌و‌جو و به‌تبع آن کسب مهارت‌های گوناگون و زمینه‌ساز ابتکار‌ها و ابداع‌های آن‌ها عنوان کرده است.
 
این دفتر مصور در 36 صفحه با شمارگان 1400 نسخه و قیمت 35هزار تومان از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر و روانه بازار کتاب شده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها