سه‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷
یوسا با «بانویی از تاکنا» به بازار کتاب آمد

نمایش‌نامه «بانویی از تاکنا» نوشته ماریو بارگاس یوسا، با ترجمه لیلا حسین‌رشیدی و از سوی نشر نی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ کتاب «بانویی از تاکنا» نوشته ماریو بارگاس یوسا، با ترجمه لیلا حسین‌رشیدی توسط نشر نی به بازار کتاب راه یافت.

این کتاب که پانزدهمین شماره از مجموعه جهان نمایش بوده و در گروه نمایش‌نامه اسپانیایی منتشر شده است، چهار شخصیت زن و پنج شخصیت مرد دارد. «بانویی از تاکنا» برای نخستین‌بار در سال 1990 منتشر شده است.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «پزشک پنجاه آپاندیس را در می‌آورد، دویست لوزه را جراحی می‌کند، هزار جمجمه را می‌شکافد، و بعد از مدتی دیگر چشم‌بسته هم می‌تواند همه این کارها را بکند، این‌طور نیست؟ پس چرا بعد از نوشتن پنجاه یا حتی صد داستان، نوشتن باز هم مثل روز اول سخت و ناممکن است؟ حتی بدتر از روز اول! هزار مرتبه بدتر از روز اول!»

در توضیحی بر مجموعه جهان نمایش در نشر نی آمده: جهان نمایش مجموعه‌ای است از متن‌هایی که برای صحنه نمایش یا درباره آن نوشته شده‌اند. انواع نمایش‌نامه، چه برای اجرا و چه صرفا برای خوانده‌شدن، از جمله نمایش‌نامه‌هایی با اقتباس از آثار ادبی یا سینمایی، و نیز متن‌های نظری در حوزه درام و نقد آثار نمایشی، در این مجموعه جای می‌گیرد.

خورخه ماریو پدرو بارگاس یوسا، داستان‌نویس، روزنامه‌نگار، مقاله‌نویس و سیاست‌مدار، 28 مارس 1936 در پرو به دنیا آمد. او یکی از مهم‌ترین رمان‌نویسان و مقاله‌نویسان معاصر آمریکای جنوبی و از معتبرترین نویسندگان نسل خود است. وی هم‌اکنون به دعوت دانشگاه پرینستون به عنوان استاد مهمان در این دانشگاه به تدریس مشغول است.

کتاب «بانویی از تاکنا» نوشته ماریو بارگاس یوسا، در 112 صفحه، در قطع رقعی، با جلد شومیز، به قیمت 28 هزار تومان و با ترجمه لیلا حسین‌رشیدی، از سوی نشر نی منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها