چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱
رمان «خداحافظ دلدادگی» از شیرزاد حسن به ایران رسید

مجموعه داستان کُردی «خداحافظ دلدادگی» نوشته شیرزاد حسن با ترجمه مریوان حلبچه‌ای از سوی نشر ثالث چاپ و روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «خداحافظ دلدادگی» مجموعه داستانی شامل پانزده داستان نوشته شیرزاد حسن یکی از مهمترین داستان‏‌نویسان کُرد است.

او اوایل دهۀ هشتاد میلادی با چاپ مجموعه‏ داستان «تنهایی» شیوه‏ای نو در ادبیات کُردی به وجود آورد و از طرف منتقدان و خوانندگان با استقبال گسترده‌ای روبرو شد. اما شهرتش در ایران بیشتر به رمان «حصار و سگ‌‎های پدرم» برمی‌گردد. این رمان از نظر بیش‏تر منتقدان نقطه‏ عطفی در ادبیات کُردی است.

این رمان از نظر بیش‏تر منتقدان نقطه‌‏عطفی در ادبیات کُردی است. شیرزاد حسن در این رمان با تکیه بر آرای فروید در توتم و تابو به موضوع پدرسالاری می‎‌پردازد، عنصری که در داستان‌های مجموعه «خداحافظ دلدادگی» نیز تکرار می‌شوند. از نظر شیرزاد حسن، پدر نشانه کابوس بزرگ قدرت است که همچون سایه از انسان جدا نمی‌‎شود؛ قدرتی که خشونت پدر را نشان می‌‎دهد.

او راوی زندگی آدم‎‌های تنهای جامعه کُرد است، از عشق‌های ازدست‌رفته می‌گوید و تهیدستی و تحقیر و ... .

گفتگوی زنده اینستاگرامی نشر ثالث با مریوان حلبچه‌ای درباره کتاب «خداحافظ دلدادگی» اثر شیرزاد حسن ساعت 21 امروز چهارشنبه شب 10 شهریور برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها