جمعه ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۸
«بارون درخت‌نشین» به کتابفروشی‌ها رسید

کتاب «بارون درخت‌نشین» نوشته ایتالو کالوینو، با ترجمه مهدی سحابی از سوی انتشارات نگاه به بازار کتاب رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ کتاب «بارون درخت‌نشین» نوشته ایتالو کالوینو، با ترجمه مهدی سحابی توسط انتشارات نگاه منتشر شد. این رمان که از برترین آثار نویسنده سرشناس ایتالیایی به شمار می‌آید، داستان زندگی مردی به نام بارون روندو است که دیگر قادر به تحمل نظم موجود در اجتماع نیست و باور دارد که برای تغییر آن باید کاری کرد؛ پس به طبیعت پناه می‌برد.

در پشت جلد کتاب آمده است که «داستان بارون درخت‌نشین در روستایی خیالی اتفاق می‌افتد و شرح زندگی «کوزیمو لاورس دو روندو» از دوازده سالگی تا پایان عمر اوست. بارون روندو از سنت‌های کهنه و قیدهای بی‌چون و چرای اجتماعی می‌گریزد و شیوه‌ای از زیستن را برای خود برمی‌گزیند که کوچکترین شباهتی به زندگی دیگر مردمان ندارد. زمین سفت و آشنای زیر پا را رها می‌کند و به زندگی پیچاپیچ و لرزان بالای درختان قدم می‌گذارد. در جایی که او برای زندگی برگزیده همه‌چیز طوری دیگر است.»

ایتالو کالوینو در دهه ۱۹۶۰ به کوبا بازگشت و در هاوانا با ارنستو چه‌گوارا دیدار کرد. وی از پایان همین دهه با حفظ سبک اصلی و طنز خاص خود روی به ادبیات علمی - تخیلی و فانتزی آورد و داستان‌هایی چون مارکووالدو، کمدی‌های کیهانی و شهرهای نامرئی را نوشت. در سال ۱۹۸۱ نشان افتخار فرانسه به او اعطا شد و چهار سال بعد بر اثر خونریزی مغزی در سیه‌نا درگذشت.

کتاب‌های «کوره‌راه لانه‌های عنکبوت»(نشر قطره، ۱۳۹۵)، «شوالیه ناموجود»(نشر چشمه،۱۳۸۲)، «ویکنت دوشقه» یا «ویکنت دونیم‌شده»، «مورچه آرژانتینی»(انتشارات کاروان)، «افسانه‌های ایتالیایی»(انتشارات نیلا)، «بارون درخت‌نشین»(نشر نگاه)، «چه کسی در دریا مین کاشت؟»(نشر کتاب خورشید)، «سوداگری در ساخت و ساز»(نشر کتاب خورشید)، «کمدی‌های کیهانی»(نشر کتاب نادر)، «کاخ سرنوشت‌های متقاطع»(انتشارات روزنه، ۱۳۹۶)، «شهرهای نامرئی یا شهرهای ناپیدا»(انتشارات خورشید)، «اگر شبی از شب‌های زمستان مسافری»(نشر آگاه)، «شاه گوش می‌کند»(انتشارات مروارید)، «یک روز ناظر انتخاباتی»(انتشارات خورشید)، «ابر آلودگی»(انتشارات خورشید) و «شش یادداشت برای هزاره بعدی» از جمله آثار کالوینو است که پیش‌تر ترجمه و منتشر شده است.

رمان «بارون درخت‌نشین» نوشته ایتالو کالوینو، در 348 صفحه، در قطع پالتویی، جلد سخت، به قیمت 87هزار تومان و با ترجمه مهدی سحابی از سوی انتشارات نگاه به بازار کتاب رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها