یکشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶
«تحولات حکمرانی در عصر جهانی شدن» چاپ دومی شد

کتاب «تحولات حکمرانی در عصر جهانی شدن» نوشته مشترک مانوئل کاستلز، ییتر ویلتز، یوناس تالبرگ و دیگران با ترجمه مهدی مقدری که درواقع معنای حکمرانی در دوران جدید با عصر پیش از جهانی‌شدن است، به چاپ دوم رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان، این کتاب درواقع  چهار دیدگاه در عرصه روابط بین‌الملل درباره تحول معنای حکمرانی در دوران جدید نسبت به عصر پیش از جهانی‌شدن را بررسی کرده است.

مهدی مقدری پیش از این در گفت‌وگو با ایبنا، درباره کتاب «تحولات حکمرانی در عصر جهانی شدن» گفته بود: در طول شش ماه توانستم ترجمه این کتاب را در کنار سه عنوان کتاب دیگر به پایان برسانم و به‌لطف انتشارات نگاه معاصر، خوشبختانه مراحل فنی چاپ کتاب نیز به‌سرعت انجام شد.

وی درباره محتوای این کتاب هم ضمن بیان اینکه «تحولات حکمرانی در عصر جهانی شدن» در واقع چهار دیدگاه در عرصه روابط بین‌الملل را درباره تحول معنای حکمرانی در دوران جدید با عصر پیش از جهانی شدن به تصویر می‌کشد، افزود: این کتاب در چهار فصل گزاره‌هایی را که درباره چالش‌های جدید حکمرانی، شرح می‌دهد که شماری از برجسته‌ترین نویسندگان و پژوهشگران به ابعاد مختلف این فرآیند پرداخته‌اند.

«مانوئل کاستلز» نظریه‌پرداز مشهور جامعه شبکه‌ای که نویسنده کتاب‌هایی چون «عصر اطلاعات» و «قدرت ارتباطات» است، در فصل نخست این کتاب به تحولات حکمرانی جهانی و سیاست‌های جهانی و به‌ویژه نقش جامعه مدنی جهانی در تحولات حکمرانی به عنوان یک عنصر بنیادین و محوری پرداخته است.
 
«پیتر ویلتز» نیز در فصل دوم مفاهیم جدیدی از نقش بازیگران فراملی و سازمان‌های فراملیتی در حکمرانی جهانی را تجزیه و تحلیل کرده است. در فصل سوم این کتاب هم به دموکراسی در حکمرانی جهانی از دیدگاه «مگدانل بِکسل» و همکارانش پرداخته شده و در پایان به جهانی شدن از منظر تحولات ناسیونالیسم و منطقه‌گرایی اشاره شده است. درمجموع این کتاب سرشار از مفاهیم و گزاره‌هایی است که برای مخاطب نه‌تنها تازگی دارد، بلکه او را با دنیای آن‌سوی مفاهیم کلاسیک آشنا خواهد کرد.
 
مقدری تا سال پیش کتاب «درآمدی بر حکمرانی خوب» را از سوی انتشارات جنگل و کتاب «احزاب سیاسی، کارکردها و سازماندهی در جوامع دموکراتیک» را از سوی انتشارات نگاه معاصر منتشر کرده بود. او دو کتاب دیگر هم ترجمه کرده‌ که در مرحله ویراستاری قرار دارند؛ عناوین این کتاب‌ها «احزاب سیاسی، جامعه مدنی، جنبش‌های شهروندی در اروپا و آسیا» و «مشق‌های دموکراسی برای احزاب سیاسی» است که تا پایان مهرماه این دو اثر برای ارائه به ناشر، نهایی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها