پنجشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸
مشارکت در جشنواره کتابخوانی رضوی زمینه‌ساز تعمیق باورهای رضوی و مهدوی در جامعه است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی قریشی در پیامی به مردم استان آذربایجان‌غربی، آن‌ها را به مشارکت و حضور در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در آذربایجان‌غربی، حجت‌السلام‌والمسلمین سیدمهدی قریشی؛ نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه در پیامی به مردم این استان، آن‌ها را به مشارکت و حضور در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت کرد.

متن پیام وی به شرح زیر است:
«بسم‌ الله الرحمن الرحیم
اهمیت کتاب و کتابخوانی و عظمت و شرافت کتاب در اسلام تا حدی است که خداوند متعال به قلم و به آنچه می‌نویسد، قسم یاد می‌کند و این نشان از اهمیت والای علم و تعلم در دین مبین اسلام دارد.

کتاب و کتابخوانی و بالا بودن سرانه مطالعه در هر کشوری نشانگر توان علمی و قدرت اجتماعی آن کشور محسوب می شود که متاسفانه در سال‌های اخیر به دلیل گسترش فضای مجازی و مشکلات عدیده در حوزه چاپ و نشر کتاب شاهد کاهش سرانه مطالعه بودیم. در ایام گسترش بیماری کرونا در کشور و لزوم رعایت فاصله‌گزاری‌های اجتماعی و ماندن در خانه، فرصت مغتنمی برای مطالعه و بخصوص فراگیری آموزه‌های دینی و معارف اصیل اهل‌بیت (ع) است.

حال که نهاد کتابخانه‌‌های عمومی هرساله جشنواره‌ای برای کتابخوانی با نام مطهر حضرت امام رضا (ع) برگزار می‌کند، فرصت شایانی است تا با مشارکت در این جشنواره  بتوانیم با سیره و سلوک ائمه اطهار (علیهم السلام) بیش از پیش آشنا شویم.

اینجانب ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته برای برگزاری این جشنواره ارزشمند از عموم آحاد مردم استان آذربایجان‌غربی به‌ویژه نسل جوان و نوجوان برای شرکت در این جشنواره دعوت می کنم و امیدوارم همگی با مشارکت در این مسابقه ارزشمند، زمینه تعمیق باورهای رضوی و مهدوی را در جامعه فراهم کنیم.
 
سید مهدی قریشی
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها