یکشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۶
«آخرین چیزی که به من گفت»/ معرفی لارا دِیو به مخاطب فارسی‌‎زبان

رمان «آخرین چیزی که به من گفت» نوشته لارا دِیو با ترجمه‌ای از روناک احمدی‌آهنگر و توسط نشر نون منتشر شد. این کتاب نخستین اثر از این نویسنده است که به زبان فارسی ترجمه شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ هفتمین رمان لارا دِیو به نام «آخرین چیزی که به من گفت» که از زمان انتشار در ماه می 2021 در صدر پرفروش‌های جهان قرارگرفت، با ترجمه روناک احمدی‌آهنگر منتشر شد. دِیو برای نخستین‌بار با همین رمان و از سوی نشر نون به مخاطبان فارسی‌زبان معرفی شده است.

در توضیح کتاب آمده است؛ همه ما داستان‌هایی داریم که هرگز تعریف نکرده‌ایم. اوئن مایکلز پیش از اینکه ناپدید شود، یادداشتی را به همسرش هانا هال، که یکسال است با او ازدواج کرده می‌رساند: «از او محافظت کن». هانا دقیقا می‌داند منظور او حفاظت از دختر شانزده‌ساله‌اش بیلی است، دیری نمی‌پاید که هانا در می‌یابد همسرش مردی که وانمود کرده نبوده و به همراه بیلی به جست‌وجوی حقیقت و هویت واقعی اوئن و دلیل ناپدیدشدنش می‌پردازد. این‌دو همان‌طور که تکه‌های گذشته‌ را کنار هم می‌چینند، متوجه می‌شوند در حال ساختن آینده هم هستند.

لارا دِیو، نویسنده آمریکایی، در سال ۱۹۷۷ در نیویورک به دنیا آمد و از دانشگاه‌های پنسیلوانیا و ویرجینیا فارغ‌التحصیل شده است. او که از دوران مدرسه داستان می‌نوشت، با رمان «آخرین چیزی که به من گفت»، به شهرت جهانی رسید، آثارش در بیش از بیست کشور مختلف ترجمه و منتشر شد و جوایز متعددی چون کتاب منتخب ووگ، یواس‌آ تودی، اینترتینمنت ویکلی و سی‌ان‌ان به دست آورد. قرار است اقتباس تلویزیونی از این اثر با بازی جولیا رابرتز و ریس ویتراسپون ساخته شده و از اپل تی‌وی پخش شود. 

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

«این تصویری است که همیشه در تلویزیون می‌شود دید. کسی در می‌زند و می‌دانی قرار است خبری بشنوی که همه‌چیز را تغییر می‌دهد. در برنامه‌های تلویزیونی، معمولا، یک مامور پلیس، آتش‌نشان یا یک افسر یونیفرم‌پوش از نیروی مسلح پشت در ایستاده است. اما وقتی من در را باز می‌کنم، وقتی می‌فهمم همه‌چیز قرار است برایم تغییر کند، خبررسان یک پلیس یا کارآگاه اتوکشیده نیست. یک دختر دوازده‌ساله است که لباس فوتبال پوشیده، با محافظ ساق‌پا.

می‌گوید: خانم مایکلز؟

مثل بقیه مواقعی که کسی این سوال را از من می‌کند، قبل از جواب‌دادن، چند لحظه مکث می‌کنم. هم خانم مایکلز هستم و هم نه. اسمم را عوض نکردم. سی‌وهشت سال تمام، قبل از اینکه با اوئن آشنا شوم، هانا هال بودم و بعد از آن هم لزومی نداشت اسم جدیدی داشته باشم.»
 
رمان «آخرین چیزی که به من گفت» نوشته لارا دِیو، در 304 صفحه، در قطع رقعی و جلد شومیز، با تیراژ 1000 نسخه، به قیمت 79 هزار تومان، با ترجمه روناک احمدی‌آهنگر و از سوی نشر نون به بازار کتاب راه یافت.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها