سه‌شنبه ۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
پیکر مرحوم علامه حکیمی در حرم مطهر رضوی آرام گرفت

پیکر مرحوم محمدرضا حکیمی، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و با حضور جمع محدودی از مسئولین و دوستداران ایشان، تشییع و در حرم مطهر امام رضا (ع) به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در خراسان رضوی به نقل از آستان نیوز، در این مراسم که صبح امروز دوم شهریورماه با حضور آیت‌الله سیداحمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، حجت الاسلام احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی، جمعی از علما و مسئولین، خانواده و دوستداران علامه حکیمی در حرم مطهر حضرت رضا (ع) برگزار شد، پس از قرائت نماز توسط آیت‌الله سیدجعفر سیدان، پیکر این عالم وارسته در رواق دارالحجه حرم مطهر رضوی به خاک سپرده شد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در حاشیه مراسم تشییع پیکر علامه حکیمی با اشاره به فعالیت‌های خستگی‌ناپذیر ایشان در مبارزه با رژیم شاهنشاهی، گفت: مرحوم حکیمی یک آموزنده با عمل بود و در کنار آن، جامعیت بالایی نیز از نظر علم داشت و عمده ظرفیت خود را در جهت ترویج ایمان و یادآوری سنت‌های الهی و تألیف کتاب قرار داد.
 
 
آیت‌الله علم الهدی افزود: علامه حکیمی، علم و عمل را در کنار هم اعتلا بخشید و از همین‌رو نماد علم و عدالت‌خواهی بود.

وی ادامه داد: علامه حکیمی پس از انقلاب، تمام منابع اسلامی، مطالب و روایاتی که در نظام، برنامه‌ها و مدیریت سیاسی، راهگشا بود را جمع آوری کرد که نتیجه آن کتاب جامع الحیات بود که در ١٢ جلد در دسترس مسئولان و علاقمندان قرار گرفت.
 
 
امام جمعه مشهد مقدس تصریح کرد: ایشان همواره در توسعه و ترویج مسائل اسلامی کوشا بودند و افرادی را برای ترویج اندیشه خود تربیت می‌کردند.

مرحوم علامه محمدرضا حکیمی فقیه و مجتهد شیعه، متفکر و نویسنده ایرانی، ٣١ مردادماه سال جاری در سن ٨۶ سالگی دار فانی را وداع گفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها