یکشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰
مهاجرت به سوئد: قوانین جدید 2021 که باید بدانید!

کشور سوئد از جمله مهاجرپذیرترین کشورهای اروپایی محسوب می‌شود و سال‌هاست که سابقه درخشانی در جذب مهاجران دارد. روش‌های مختلفی برای مهاجرت به کشور سوئد وجود دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ کشور سوئد از جمله مهاجرپذیرترین کشورهای اروپایی محسوب می‌شود و سال‌هاست که سابقه درخشانی در جذب مهاجران دارد. علت این امر را می‌توان مواردی از جمله میزان بالای رفاه، پیشرفت و کیفیت زندگی در این کشور دانست و شاید به همین دلایل است که افراد بسیاری خواهان مهاجرت به سوئد هستند.


از چه طریقی می‌توان به کشور سوئد مهاجرت نمود؟
روش‌های مختلفی برای مهاجرت به کشور سوئد وجود دارد که مهم‌ترین آنها عبارت‌اند از:

مهاجرت از طریق کار
برای مهاجرت کاری به کشور سوئد، شما باید از شرایط مطلوبی برخوردار باشید و بتوانید مهارت و تخصصتان را به کارفرما اثبات کنید. در این روش نیاز است قبل از مهاجرت به سوئد، به‌وسیله روش‌های مجازی و مکاتبه‌ای با کارفرمایان در ارتباط باشید. علاوه بر این یکی از الزامات برای اخذ ویزای کاری سوئد این است که کارفرما برای شما پیشنهاد شغلی یا جاب آفر (job offer) ارسال کند. همچنین شغل موردنظر شما باید به مدت 3 ماه در سوئد و 3 ماه در کل اتحادیه اروپا آگهی شود و چنانچه هیچ متقاضی برای این شغل پیدا نشود، کارفرما می‌تواند با مراجعه به اداره مهاجرت کشور سوئد برای استخدام نیروی کار خارجی اقدام نماید. در ضمن دانستن زبان سوئدی یکی از موارد مهم برای مهاجرت کاری به سوئد است.

مهاجرت از طریق تولد فرزند
بر اساس قوانین کشور سوئد، چنانچه فرزندی در این کشور متولد شود، حتی اگر تنها یکی از والدین او دارای تابعیت کشور سوئد باشد، این فرزند می‌تواند تابعیت سوئد را کسب کند. همچنین باتوجه‌به قانون اساسی کشور سوئد، هر فرزندی که در این کشور به دنیا می‌آید، اگر مادر او شهروند کشور سوئد باشد و پدرش تابعیت این کشور را نداشته باشد، این فرزند می‌تواند اقامت کشور سوئد را به دست آورد. علاوه بر این در قوانین کشور سوئد آمده است چنانچه والدینی که تابعیت کشور سوئد را دارند، بخواهند کودکی را که سن او زیر 12 سال است به فرزندخواندگی خود قبول کنند، می‌توانند اقامت این کشور را دریافت نمایند. به یاد داشته باشید که بر اساس قوانین مهاجرتی کشور سوئد، چنانچه فرزندان خانواده که به این کشور مهاجرت نموده‌اند بعد از سال 2015 در هرکدام از شهرهای کشور سوئد به دنیا آمده باشند، یک شهروند سوئدی محسوب می‌شوند.

مهاجرت از طریق تحصیل
یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به کشور سوئد، اقامت سوئد از طریق تحصیل است. کشور سوئد به دلیل سطح آموزشی عالی، رنک بالای دانشگاه‌ها و همچنین سیستم آموزشی آن همواره موردتوجه بسیاری از دانشجویان قرار داشته است. با دریافت ویزای مهاجرت تحصیلی به کشور سوئد، شما می‌توانید به این کشور مهاجرت کرده و در نهایت اقامت دائم سوئد را کسب نمایید. در نظر داشته باشید که مدت دوره تحصیلی کارشناسی در سوئد 3 تا 4 سال، دوره کارشناسی ارشد 1 تا 2 سال و دوره دکتری حدود 5 تا 6 سال است که البته اتمام مقاطع مختلف تحصیلی بستگی به نوع رشته و دانشگاه انتخابی توسط دانشجویان دارد.

چنانچه تمایل دارید در مورد شرایط و مدارک موردنیاز برای اخذ ویزای تحصیلی به کشور سوئد و همچنین نحوه مهاجرت به سوئد از طریق تحصیل، اطلاعات بیشتری به دست آورید، می‌توانید با مشاوران مؤسسه حقوقی بین‌المللی سفیران ایرانیان در تماس بوده و از آنها مشورت و راهنمایی بگیرید.



مهاجرت از طریق ازدواج
مهاجرت از طریق ازدواج به کشور سوئد، از دیگر روش‌های مهاجرت به سوئد بوده که در حال حاضر افراد زیادی تمایل دارند از این راه، اقامت دائم سوئد را به دست آورند. اما لازم است که بدانید این روش چندان هم آسان نبوده و مشکلات زیادی پیش روی متقاضیان وجود دارد که یکی از آنها قوانین جدید مهاجرت به کشور سوئد در مورد ازدواج است و سال‌به‌سال سخت‌تر هم می‌شود. به‌هرحال برای اینکه بتوانید از طریق ازدواج به سوئد مهاجرت نمایید، لازم است در ابتدا برای تشکیل پرونده به سفارت سوئد در کشور محل سکونت خود مراجعه کرده و مدارکی از جمله شناسنامه، عکس پاسپورت، مبلغی در حدود 1500 کرون سوئد و ... را تهیه کنید. بعدازاین مرحله و تحویل مدارک به سفارت، 2 تا 5 ماه طول می‌کشد تا از شما دعوت شود در یک مصاحبه حضوری شرکت نمایید.
 
مهاجرت از طریق پناهندگی
پناهندگی از جمله راه‌های مهاجرتی است که البته این روش زیاد توصیه نمی‌شود. اما در مورد کشور سوئد، می‌توان گفت افرادی که می‌خواهند به کشور سوئد پناهنده شوند، باید به اداره مهاجرت سوئد مراجعه نمایند. بر اساس مقررات کنوانسیون پناهندگی سازمان ملل (کنوانسیون ژنو)، اداره مهاجرت سوئد مسئولیت محافظت از حقوق اجتماعی و انسانی پناهندگان را بر عهده دارد. افرادی که تصمیم پناهندگی سوئد را دارند، پس از ورود به خاک این کشور لازم است به اداره مهاجرت سوئد مراجعه نموده و درخواست پناهندگی خود را ثبت نمایند. در نهایت بعد از موافقت با درخواست پناهندگی فرد متقاضی، او قادر خواهد بود از خدمات شهری این کشور نظیر کار و تحصیل بهره‌مند شود.



چنانچه تمایل دارید با روش‌های دیگر مهاجرت به سوئد و همچنین قوانین مهاجرت به این کشور بیشتر آشنا شوید، می‌توانید به وب‌سایت مؤسسه حقوقی بین‌المللی سفیران ایرانیان مراجعه نمایید.

مؤسسه سفیران ایرانیان چه خدماتی را در زمینه مهاجرت به سوئد به متقاضیان ارائه می‌دهد؟
مؤسسه حقوقی سفیران ایرانیان نماینده رسمی بسیاری از دانشگاه‌های اروپا و آمریکا و همچنین از جمله معتبرترین مؤسسات رسمی ایران این زمینه بوده و در خصوص مهاجرت به کشور سوئد خدمات زیر را به متقاضیان ارائه می‌دهد:
مشاوره حقوقی دررابطه ‌با:
مهاجرت رشته‌های پزشکی به کشور سوئد
دوره‌های زبان سوئدی در کشور سوئد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها