جمعه ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷
یک کتابفروشی در مشهد موقتا تبدیل به داروخانه شد

یکی از کتابفروشی‌های انتشارات آستان قدس رضوی در مجاورت بیمارستان امام رضا (ع) در مشهد، این روزها و با اوج گرفتن پیک پنجم کرونا، به‌صورت موقت به داروخانه تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی، با شیوع سویه دلتا ویروس کرونا در کشور، شاهد آمار و ارقام بسیار نگران‌کننده‌ای در تعداد مبتلایان و قربانیان ناشی از ابتلا به این ویروس هستیم. آماری که تنها یک عدد نیستند؛ بلکه، هر کدام حکایت از جان انسانی دارد که میل به زیستن در چشمانش موج می‌زد؛ اما، کرونا این ضحاک زمانه، فرصت زیستن را از او ربوده و خانه، خانواده و جامعه‌ای را داغدار کرده است.
 
در این معرکه، خراسان رضوی و به‌خصوص مشهد، با توجه به زائرپذیر بودن، اوضاع وخیمی را پشت سر می‌گذارد که رهایی از آن، همکاری و کمک مردم و مسئولین را می‌طلبد. در همین راستا تولیت آستان قدس رضوی طی روزهای گذشته با صدور ۸ دستور مهم، بخش‌های مختلف این آستان را برای کمک به نظام سلامت کشور و حمایت از بیماران کرونایی بسیج کرد.

اکنون برای مقابله با موج پنجم کرونا، کتابفروشی‌ به نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) در خیابان رازی مشهد که در مجاورت بیمارستان امام رضا (ع) و داروخانه مرکزی امام خمینی (ره) قرار دارد، به کمک کادر درمان آمده و با تغییر موقت کاربری و تبدیل آن به داروخانه، برای افزایش فضای خدمت‌رسانی به بیماران سرپایی مبتلا به کرونا آماده شده است.

از آنجا که مراجعات مردمی به داروخانه امام خمینی (ره) و بیمارستان امام رضا (ع) بسیار زیاد است و مشکلات جدی را برای توزیع دارو و برخی از مواد غذایی ایجاد کرده، با هماهنگی‌ موسسه خدمات دارویی رضوی، این کتابفروشی و مرکز پخش کتاب، موقتا تبدیل به داروخانه شده و از فضای آن به عنوان شعبه شماره ۲ داروخانه امام خمینی (ره) استفاده می‌شود؛ تا قضای بیشتری برای توزیع داروها و اقلام بهداشتی ویژه بیماران کرونایی اختصاص پیدا کند.

بر اساس همین گزارش، این داروخانه به سیستم نرم‌افزاری تجهیز شده و از ۲۷ مرداد خدمات‌رسانی خود را به بیماران کرونایی آغاز کرد‌ه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها