چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
«پشت درهای بهشت» به چاپ پنجم رسید

«پشت درهای بهشت» که محور مسابقه بزرگ کتابخوانی کتاب جمکران قرار گرفته است، به چاپ پنجم رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، رمان «پشت درهای بهشت» نوشته رضا کاشانی اسدی -که رخدادهای پیش و پس از واقعه عاشورا و جامعه کوفه در آن‌ زمان را به تصویر می‌کشد- به همت انتشارات کتاب جمکران به چاپ پنجم رسید.
 
«موقع» جوان کوفی شاگرد ویژه حبیب‌بن‌مظاهر است. کوفه در تب و تاب قیام امام حسین(ع) است و ابن‌زیاد همه کسانی که به امام حسین(ع) نامه نوشته بودند را با تهدید و تطمیع از یاران خود می‌کند.
 
پدر «موقع» نیز از ترس خشم ابن‌زیاد به دربار رفته و «موقع»  را نیز با زور به همراه خود برای دستبوسی می‌برد. پدرش او را در خانه حبس می‌کند تا دور و بر حبیب‌بن‌مظاهر نباشد. وقتی حبیب به قصد پیوستن به امام حسین(ع) از کوفه خارج می ‌شود، «موقع» با واقعیتی روبرو می‌‌شود که آن را می‌توان در این کتاب دنبال کرد.
 
رضا کاشانی اسدی در رمان «پشت درهای بهشت»، فضای خدعه و خفقان زمان شهادت امام حسین(ع) را تصویر کرده و برخی از عبرت‌های ماجرای عاشورا را در قالب داستان بیان کرده است. او با استفاده از روایات تاریخی، ماجرای زندگی فردی را به تصویر کشیده که بخشی از زوایای پنهان آن ‌برهه تاریخی را برای مخاطب روشن می‌ کند. 
 
این کتاب محور مسابقه بزرگ کتابخوانی کتاب جمکران است که از ۱۹ مرداد شروع شده است. علاقه‌مندان می‌توانند با ۲۰ درصد تخفیف این کتاب را تهیه و در مسابقه بزرگ کتابخوانی که تا 19 مهر فرصت دارد شرکت؛ و از ۲۰ میلیون جایزه نقدی بهره ببرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها