دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲
«من زینب تو هستم» منتشر شد

کتاب «من زینب تو هستم»، براساس روایت خواهر شهید سعید نامدار از حضور این شهید در دوران دفاع مقدس به قلم معصومه محمدی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، «من زینب تو هستم»، پنجمین کتاب از مجموعه کتاب‌های خاطرات شفاهی انتشارات 27 بعثت است که براساس روایت خواهر شهید سعید نامدار از دوران دفاع مقدس برادرش به قلم معصومه محمدی نگاشته شده و در مردادماه 1400 چاپ و منتشر شده است.
 
کتاب «من زینبِ تو هستم»، عشق و ایثار مرارت‌های خواهری را به تصویر کشیده که بعد از شهادت و اسارت برادرانش دیگر به زندگی قبل خود بازنگشت. زینب‌وار پای عشق خواهر و برادری‌اش ایستاد.
 
شهیدی که در بطن کتاب جاری است، یکی از حُرهای دفاع‌ مقدس است که صبر و وفای خواهرش را رسانه‌ای کرد تا همه  بدانند زینب‌ها در همه تاریخ کعبه رنجند.
 
شهید سعید(رستم)نامدار، تخریبچی لشکر 27 محمدرسول‌الله(ص) در تاریخ 25 آبان سال 1361 در عملیات زین العابدین(ع) منطقه سومار - مندلی به فیض شهادت نائل شد.
 
در برشی از این کتاب می‌خوانیم:
کیفم را برداشتم و بدو بدو و از پله‌ها پایین رفتم. درست به موقع رسیدم، سعیدم را جلوی چشمم بیرون آوردند. حس عجیب در من شعله کشید. شدم همان خواهری که آرزو داشت توی عروسی برادرش شادی کند. دست و پایم می‌لرزید. با عجله نقل‌ها را از کیفم درآوردم. سعید را هم دیدم، خودِ خودش بود، همان‌طور شاخ شمشاد، ماه داماد و رعنا. تصدقش رفتم. از این احساس گر گرفتم. هول کردم و تمام نقل‌ها را یک‌باره روی سرش پاشیدم. سعیدم در حال عبور بود. نقل‌ها لابه‌لای موهای حجیم و فرفری‌اش گیر کردند. ناگهان، باتق و توقِ سُر خوردن نقل‌ها روی تابوت به خود آمدم. هر نقلی که به زمین پرت می‌شد، ضربه‌ای بر سرم کوفته می‌شد.
 
علاقه‌مندان برای تهیه کتاب «من زینب تو هستم» می‌توانند با شماره‌ تلفن‌های ۰۲۱۶۶۹۶۴۰۷۱ – ۰۲۱۶۶۹۶۴۰۶۹ تماس حاصل کرده و یا به پایگاه اینترنتی  www.shop.revayat27.com مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها