جمعه ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۱
استاد هه‌ژار به عنوان یک شاعر برجسته ملی کرد برای همه ایرانیان قابل احترام است

فرماندار مهاباد گفت: استاد هه‌ژار به عنوان یک شاعر برجسته ملی کرد برای همه ایرانیان و هنرمندان و هنردوستان قابل تقدیر و احترام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، عارف خدرلو، فرماندار مهاباد، در حاشیه غبارروبی از مزار استاد هه‌ژار، به خبرنگار ایبنا گفت: استاد هه‌ژار به عنوان یک شاعر برجسته ملی کرد برای همه ایرانیان و هنرمندان و هنردوستان قابل تقدیر و احترام است.

وی افزود: آتش زدن تندیس این هنرمند توسط فرد یا افراد ناشناس باعث جریحه‌دار شدن احساسات شهروندان و دوستداران این بزرگمرد در کل جهان شده است.

این مسئول ادامه داد: به محض اطلاع از این مسئله دستورات لازم برای مرمت و بازسازی سریع این تندیس به پرسنل شهرداری مهاباد صادر و مراتب بلافاصله در دستور کار این سازمان قرار گرفت.

فرماندار ویژه مهاباد بیان کرد: همچنین پیگیری و شناسایی عامل یا عاملان آتش‌زدن پیکر استاد هه‌ژار نیز توسط دادستانی انجام شده و رایزنی‌های لازم در این خصوص با نیروهای نظامی و امنیتی ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایبنا در آذربایجان‌غربی، پنج‌شنبه تندیس ماموستا هه‌ژار توسط افراد ناشناس به آتش کشیده شد که بلافاصله با دریافت گزارش آتش سوزی ماموران سازمان آتش نشانی جهت اطفای حریق به محل اعزام شدند. 

عبدالرحمان شرفکندی متخلص به ماموستا «هه‌ژار» نویسنده، محقق، مترجم و شاعر نامدار کُرد در سن ۶۹سالگی، در سال ۱۳۶۹ دار فانی را وداع گفت و در قطعه هنرمندان مهاباد به خاک سپرده شد. این نویسنده و شاعر نامدار در طول سالیانی که به کار نویسندگی و پژوهش پرداخت، آثار متعددی در زمینه های مختلف ادبی، فرهنگی و دینی خلق کرد.

ترجمه قرآن کریم به زبان کُردی، ترجمه کتاب قانون شیخ الرییس بوعلی سینا، تهیه فرهنگ لغت کردی فارسی «هه‌نبانه بورینه»، دیوان شعر «هه‌ژار بو کوردستان»، «چیشتی مجیور»، شرح دیوان ملای جزیری به کردی و ترجمه رباعیات حکیم عمر خیام به زبان کُردی از دیگر آثار این شاعر نامدار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها