چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸
اعلام حضور خراسان شمالی با 75 طرح در هفتمین جشنواره پایتخت کتاب

خراسان شمالی در هفتمین جشنواره انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران با ارائه 75 طرح حضور یافته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان شمالی، معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، گفت: خراسان شمالی در هفتمین جشنواره انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران با ارائه 75 طرح حضور یافته است.

رضا رضایی افزود: پیش از این بجنورد، ۲ دوره به عنوان نامزد پایتخت کتاب ایران معرفی شده بود و در این دوره نیز با ارائه 75 طرح در این جشنواره شرکت کرده است.

وی در خصوص پراکندگی طرح های ارسالی گفت: بجنورد با 35 طرح، فاروج با 10 طرح، تیتکانلو با 5 طرح، گرمه با 6 طرح و شیروان با 19 طرح در هفتمین جشنواره انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران شرکت کرده‌اند.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: این طرح‌ها شامل مجموعه‌ای از فعالیت‌ها، برنامه‌های خلاقانه ترویج کتابخوانی اعم از فضاسازی، توسعه زیرساخت‌های مطالعه، محافل کتابخوانی، توسعه باشگاه‌های کتابخوانی، مسابقات کتابخوانی و راه‌اندازی ایستگاه‌های خلاقانه است.

وی با تاکید بر گسترش و توسعه فرهنگ در تمام بخش‌های مختلف جامعه، ایجاد فضای بیشتر فرهنگی‌ در بخش‌های مختلف صنعتی، اقتصادی و... کشور، ترویج غیرمستقیم آینده ‌نگری و برنامه‌ریزی در حوزه فرهنگ، حمایت از ایده‌های نو و ابتکاری در حوزه کتاب، تمرکززدایی از برنامه‌های حوزه فرهنگ و تقویت عدالت فرهنگی، ترویج کتاب‌خوانی و طراحی برنامه‌های جذاب و مردم‌ پسند در حوزه کتاب را از اهداف شکل‌گیری طرح انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران بیان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها