یکشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳
تمدید مهلت شرکت در کنگره جهانی محمد (ص) پیامبر رحمت در آینه ادب و هنر

دبیرکل کنگره جهانی محمد(ص) پیامبر رحمت در آینه ادب و هنر از تمدید مهلت ارسال آثار به این کنگره تا ۱۲ شهریور امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، حامد تقوایی با اشاره به استقبال هنرمندان در ایران و سایر کشورهای جهان و هم‌چنین به دلیل مشکلات ناشی از همه‌گیری و شیوع ویروس کرونا و درخواست‌های مکرر هنرمندان از تمدید مهلت ارسال آثار به این کنگره تا ۱۲ شهریور امسال خبر داد.
 
وی بیان کرد: به جرات می‌توان ادعا کرد یکی از باکیفیت‌ترین و بزرگ‌ترین رویدادهای عرصه ملی در همین سال آغازین رقم خورده و بستر شکل‌گیری یکی از مهم‌ترین رویدادهای جهان اسلام در سال‌های آینده فراهم شده است. انشاالله در صورت ادامه همین روند و با حمایت ویژه مسئولین، شاهد این دستاورد بزرگ خواهیم بود که صدای فرهنگ و هنر ایرانی در دفاع از ساحت نبی مکرم اسلام (ص) در سراسر جهان بپیچد و شور برآمده از آن تمام جریان‌های اسلام‌هراسی را بی اثر کند.
 
تقوایی، افزود: این کنگره به ۷ زبان مختلف دنیا و در ۱۵ قالب ادبی و هنری و هر کدام دارای زیرمجموعه‌های گوناگونی که در مجموع ۲۵ قالب هنری و ادبی برگزار خواهد شد. این کنگره دارای دو گام بلند نقش‌آفرینی هنرمندان ایران و جهان برای آفرینش آثار هنری و سپس نقش‌آفرینی جامعه جهانی برای انتشار و پخش این تولیدات خواهد بود.
 
دبیرکل کنگره جهانی محمد(ص) با اشاره به همکاری خودجوش بیش از یکصد استاد دانشگاه و متخصص ادبی و هنری در این کنگره، بیان کرد: پس از توهین نشریه فرانسوی، با کارهای مشورتی و کارشناسی که انجام شد، ساختاری پی‌ریزی شد تا بتوانیم با بهره‌گیری از ظرفیت اساتید و متخصصین ملی و بین المللی، جایگاه پیامبر اسلام را پاس بداریم. کاری که با پیوند مراکز، دانشگاه‌ها، مؤسسه‌های فرهنگی، فرهنگ‌وران و هنرمندان مسلمان در سراسر جهان ادامه خواهد یافت. تا هم در تولید و هم در انتشار تولیدات بتوانیم از آن بهره گیریم.
 
وی به پیوند دانشگاه و جامعه اشاره کرد و ادامه داد: شاید این پیوند کمتر مورد توجه قرار گرفته باشد. پیوندی که بیشترین اثرگذاری را در جامعه خواهد داشت.
 
تقوایی بیان کرد: پس از آیین پایانی کنگره، گام دوم کنگره که پخش و انتشار آثار دریافتی است و به اندازه گام نخست اهمیت دارد، را برخواهیم داشت؛ چرا که اگر نتوانیم آثار تولیدی را به‌صورت گسترده منتشر کنیم، گام اصلی را برنداشته‌ایم.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز با بیان اینکه انگیزه این کنگره این است که با زبان هنر و ادب و تولید آثار فاخر هنری و ادبی پیامبر مکرم اسلام (ص) را به مردم جهان بشناسانیم، گفت: در بخش ادبی این کنگره، شعر و داستان کوتاه و در بخش هنری نیز خوشنویسی (رشته‌های نستعلق، نسخ، ثلث و شکسته، نقاشی خط)، پوستر، تایپوگرافی، هنرهای دیجیتال، عکس، فیلم کوتاه، نماهنگ، نقاشی و نگارگری و نمایش‌نامه دریافت آثار تا 12 شهریور ماه ادامه خواهد یافت و این زمان مجدد تمدید نخواهد شد.
 
تقوایی با یادآوری اینکه این جشنواره به دنبال هم‌افزایی نیروها ومجموعه‌های گوناگون ملی و بین‌المللی و شبکه‌سازی آن‌هاست، گفت: آغاز کار این کنگره از مرکز آفرینش‌های هنری اساتید دانشگاه و به صورت خودجوش و با بودجه اندک در حد برگزاری یک جشنواره کوچک محلی بود و به تدریج اهمیت و گستردگی و خروش این رویداد موجب شد نهادهای دیگر ملی و بین‌المللی به‌عنوان همکار به این کنگره افزوده شوند و اینک اگر خروشی می‌نماید یا موجی برمی‌آید، همه از همت بلند دوستان دست‌اندرکار این کنگره و لطف آن دریای جوشان و آن فیض خروشان است که خود آن را به تلاطم افکنده است.
 
یادآور می‌شود: علاقه‌مندان جهت ارسال اثر، مشاهده آثار دریافتی و اطلاع از اخبار کنگره به اجتماع مجازی هنرمندان و دوستداران پیامبر رحمت (ص) به تارنمای www.wcam.ir و یا شبکه‌های مجازی با شناسه Artsformuhammad مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها