دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵
راهیابی 86 نفر از استان آذربایجان‌غربی به بخش ملی جشنواره قصه‌گویی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی از راهیابی ۸۶ نفر از این استان به بخش ملی بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی‌، جواد زاهدی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی، در آیین اختتامیه مرحله استانی بیست و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، گفت: امسال تجربه جدید و متفاوتی را در برگزاری جشنواره آزموده و با موفقیت سپری کردیم و مجموع برنامه‌های قصه‌گویی در فضای مجازی برگزار شد.

وی افزود: قصه‌گویی به عنوان یک فعالیت در کانون سابقه بسیار زیادی داشته و همزاد کانون بوده و درواقع همزاد انسان نیز بوده و انسان از زمانی که خود را شناخته ، با قصه‌ها مانوس بوده است.

این مسئول بیان کرد: ما در کانون به عنوان متولی غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در امر قصه‌گویی وظیفه شایانی بر عهده داشته و قصه‌گویی جز مولفه‌های فعالیتی کانون بوده که هیچ‌گاه از گردونه فعالیت‌های کانون خارج نشده است.

زاهدی ادامه داد: جشنواره شامل بخش‌‌های مختلفی بود که امروز اختتامیه بخش ملی آن برگزار می‌شود که در این بخش ۱۲۳ نفر قصه‌گو شرکت کردند که ۸۶ نفر به مرحله داوری رسیدند و ۳ نفر شامل علی قسمتی از کرمانشاه، پدرام رحمانی و طیبه طاحونی از ارومیه داوری مسابقات را برعهده داشتند که مجموع برگزیده‌ها ۱۲ نفر خواهند بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی افزود: با توجه به پیشینه قصه‌گویی در استان و وجود افتخارات متعدد در عرصه‌های استانی، منطقه‌ای و بین‌‌‌المللی، ۴ قصه‌گو از استان به بخش بین‌المللی و ۴ قصه‌گو نیز به مرحله منطقه‌ای راه یافتند.

وی گفت: امسال سه شیوه‌ قصه‌گویی کلاسیک، مدرن و سنتی و آیینی را در مسابقات داشتیم که محورهای موضوعی قصه‌گویی امیدها و آرزوها،‌ شادی‌ها و غم‌ها و ایثار و از خودگذشتگی بود.

زاهدی اظهار کرد: بخش علمی جشنواره نیز تا ۲۰ شهریور ادامه داشته و پایان‌نامه‌ها، مقاله‌ها و پژوهش‌ها در حوزه قصه‌گویی در این بخش مورد بررسی قرار می‌گیرند.

وی گفت: قصه می‌تواند میراث غنی و فرهنگ را انتقال داده و در انسان امید و تلاش ایجاد کرده و قدرت تخیل کودکان را افزایش داده و حس کنجکاوی را تحریک می‌کند و از جمله عناصر یادگیری به‌شمار می‌رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها