یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲
انتشار ششمين اثر مشترک انتشارات دانشگاه تهران و اشپرينگر

کتاب «Rationality and Scientific Lifestyle for Health»، نوشته علی‌اکبر موسوی موحدی؛ استاد دانشگاه تهران، به‌عنوان ششمين اثر مشترک انتشارات دانشگاه تهران و انتشارات اشپرينگر، منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، امروزه تأثیر بسيار زياد فناوری بر سبک زندگی انسان را شاهديم، به‌گونه‌ای که دانش، عقلانیت و رفتار تبدیل به سه مؤلفه مهم برای یک زندگی سالم شده‌اند. بسیاری از فناوری‌های جديد، غیر‌طبیعی‌اند و آلاینده‌های فراوانی را توليد می‌كنند که این امر خود منجر به بروز استرس در انسان و ديگر موجودات می‌شود. استرس مولکولی سبب ایجاد تنوعی از رادیکال‌های آزاد نا‌متوازن می‌شود که خود منشأ بیماری‌هایی مانند سرطان و دیابت است. شواهد پزشکی نشان می‌دهد که دیابت نوع 2 صرفاً نتيجه مصرف قند نیست و ممكن است ناشی از استرس هم باشد. اجتناب از استرس یکی از مهم‌ترین معیار‌هاي سبک زندگی سالم است و در دنیای امروز آرامش یکی از بزرگ‌ترین ثروت‌ها به‌حساب می‌آید.
 
در كتاب «Rationality and Scientific Lifestyle for Health» تلاش شده تا ارتباط بین سبک زندگی و علم به‌گونه‌ای برقرار شود که ناهنجاری‌های فناوری در کنترل عقلانیت درآیند. این کتاب برای سلامتی و حال خوب انسان و در جهت رسیدن به یک رفاه واقعی نگارش شده است.
 
بهترین و سالم‌ترین راه برای زندگي خوب، ایجاد توازن بین طبیعت و زندگی است؛ بنابراین در این کتاب مواد غذایی مفید، غذا‌های کاربردی و آنتی‌اکسیدان‌ها‌ی طبیعی به‌عنوان بهترین دارو برای انسان مطرح شده‌اند. همچنین این کتاب یک سطح زندگی سالم‌تر را با در نظر گرفتن ابعاد روانی-احساسی تشریح می‌کند و در نهایت بیان می‌کند که خواب خوب اصل اولیه سلامت و شادی برای انسان است و چگونه می‌تواند استرس را از ميان بردارد و اینکه چگونه در یک خواب خوب، رادیکال‌های آزاد متوازن از بدن خارج می‌شوند.

 
لينک كتاب در سايت اشپرينگر:
 https://www.springer.com/gp/book/9783030743253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها