پنجشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۴
محمد سرور رجایی فردا به خاک سپرده می‌شود

محمدسرور رجایی؛ پژوهشگر و نویسنده افغانستانی که پنج‌شنبه هفتم مردادماه بر اثر عوارض ناشی از ابتلا به کرونا درگذشت، صبح فردا در قطعه 29 بهشت زهرا به خاک سپرده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، محمدسرور رجایی؛ پژوهشگر و نویسنده افغانستانی که از حدود یک هفته قبل به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان میلاد تهران بستری بود، سحرگاه امروز پنج‌شنبه هفتم مردادماه بر اثر عوارض ناشی از ابتلا به کرونا درگذشت.
 
پیکر محمد سرور رجایی، فردا جمعه هشتم مردادماه از ساعت نه و نیم صبح، از روبه‌روی غسالخانه بهشت زهرا تشییع و در قطعه 29 به خاک سپرده خواهد شد.
 
رجایی بیست سال آخر عمر بابرکتش را صرف جمع‌آوری اطلاعات و خاطرات مربوط به شهدای ایرانی جهاد افغانستان و شهدای افغانستانی دفاع مقدس کرد.
 
«از دشت لیلی تا جزیره مجنون» خاطرات رزمندگان افغانستانی دفاع مقدس، «ماموریت خدا» هفت‌روایت از احمدرضا سعیدی شهید ایرانی جهاد اسلامی افغانستان و کتاب «در آغوش قلب‌ها» اشعار و خاطرات مردم افغانستان از امام خمینی آثار منتشر شده از مرحوم رجایی‌ در انتشارات «راه یار» است.
 
کتاب خاطرات «شهید دکتر سیدعلی شاه موسوی گردیزی» از فرماندهان جهادی افغانستان که به دست عوامل داعش ترور شد، دیگر محصول تلاش‌های محمدسرور رجایی‌ است که به زودی منتشر خواهد شد. همچنین انتشار مجله باغ ویژه کودکان افغانستانی نیز از دیگر فعالیت‌های مهم وی در این سال‌ها بود.
 
مرحوم رجایی از اعضای دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و نیز عضو هیأت تحریریه مجله‌های سوره و راه بود و ده‌ها مقاله یادداشت و گزارش درباره روابط فرهنگی ایران و افغانستان از او به یادگار مانده است. او چندین دوره دبیری جشنواره «قند پارسی»، جشنواره خانه ادبیات افغانستان را نیز برعهده داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها