پنجشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷
دلی مهربان داشت و پایی پویا

مدیر دفتر گسترش شعر و ادبیات داستانی خانه کتاب و ادبیات ایران درگذشت محمد سرور رجایی را تسلیت گفت.  

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مصطفی راضی جلالی؛ مدیر دفتر گسترش شعر و ادبیات داستانی خانه کتاب و ادبیات ایران در پی درگذشت محمد سرور رجایی در پیامی کوتاه نوشت:
 
«درگذشت شاعر، نویسنده و روزنامه‌نگار فروتن، همزبان اهل افغانستان، جامعه‌ ادبی ایران را در اندوه فرو برد.
 
زنده‌یاد محمدسرور رجایی، دوست و برادری است که سال‌ها دل مهربان و پای پویای خود را در تحکیم پیوندهای برادری میان نویسندگان و شاعران ایران و افغانستان به خدمت گرفته بود.
 
 او که به گفته بسیاری از اهالی شعر و ادبیات «انسانی خودآموخته و پویا» بود، برای گسترش فرهنگ و زبان فارسی، همواره با پای پیاده از این محفل ایرانی به آن کانون افغانستانی در رفت و آمد بود تا اسباب دوستی و برادری را میان اندیشه ورزان دو کشور مستحکم‌تر کند.
 ‏
محمدسرور ‏در تمام سال‌های فعالیت ادبی دست از خواندن، نوشتن و پژوهش برنداشت. چنان‌که تألیف و انتشار کتاب خاطرات رزمندگان افغانستانی از جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه میهن‌مان را می‌توان از فضائل نوشتاری او دانست.
 
ضایعه درگذشت زنده‌یاد محمدسرور رجایی را به خانواده گرامی ایشان و اهالی فرهنگ و ادبیات اقلیم فارسی به‌ویژه به برادران و خواهران شاعر و نویسنده افغانستانی تسلیت گفته و برای آن عزیز ازدست‌رفته آرزوی آمرزش الهی می‌کنم.

روانش شاد و جایگاهش بهشت.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها