چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۲
مروری بر «سازمان مجاهدین خلق: پیدایی تا فرجام (1344 تا 1384)»

فصلنامه تخصصی «نگین ایران» در هفدهمین شماره خود از جنبه‌های مختلف عملیات مرصاد را مورد بررسی قرار داد. کتاب «سازمان مجاهدین خلق: پیدایی تا فرجام (1344 تا 1384)» در این شماره معرفی شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، پنجم مردادماه، سالروز عملیات پرافتخار مرصاد است که رزمندگان ایرانی در مقابل سازمان تروریستی مجاهدین خلق (منافقین) انجام دادند و با یاری خداوند به پیروزی رسیدند.
 
این عملیات از ابعاد مختلف قابل ‌بررسی است و از همین رو فصلنامه تخصصی «نگین ایران» در هفدهمین شماره خود به این عملیات از جنبه‌های مختلف پرداخته و آن را مورد تحلیل و بررسی قرار داده است.
 
«سازمان مجاهدین خلق (منافقین): توهم قدرت - شکست در استراتژی»، عنوان سرمقاله این فصلنامه است. بخش گفت‌وگوی این فصلنامه به موضوع «استراتژی براندازی از درون خاک عراق» اختصاص یافته و همچنین «گروه رجوی، فرار به جلو، پیوند با حزب بعث عراق»، «عملیات فروغ جاویدان: بن‌بست در استراتژی» و «برای قضاوت»، عنوان مقالات این فصلنامه است.
 
«روایت یک شکست»، (نقد و بررسی خاطرات ابوالحسن بنی‌صدر)، «روایت فرار شبانه»، (خاطرات کادر پرواز هواپیما) و «روایت جدایی بنی‌صدر از منافقین» موضوعاتی است که در این فصلنامه مورد نقد و بررسی قرار گرفته است. همچنین در هفدهمین شماره این فصلنامه به معرفی کتاب «سازمان مجاهدین خلق: پیدایی تا فرجام (۱۳۴۴ تا ۱۳۸4)» پرداخته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها