دوشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
تمدید مهلت شرکت در مسابقه سراسری کتابخوانی «حاج جلال»

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با همکاری خانه کتاب و ادبیات ایران اقدام به برگزاری مسابقه سراسری کتابخوانی «حاج جلال» کرده که با توجه به استقبال مخاطبان، مهلت شرکت در این مسابقه را تا 15 مرداد تمدید شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، شهید شاخص سال 1400 استان همدان شهید علیرضا حاج‌بابایی است و کتاب «حاج جلال» سرگذشت پدر این شهید است. این مرد مریانجی علاوه بر اینکه پدر دو شهید «علیرضا» و «ابوالقاسم» است، دو داماداش «حاج عزیز احمدی» و «حاج اسماعیل شکری موحد» نیز شهید شده‌اند. پسرهایش رزمنده و جانباز هستند و خودش نیز از همان روزهای اول جنگ تحمیلی در جبهه حضور داشت و در عملیات‌هایی همچون کربلای 4 و 5 و بیت المقدس 2 شرکت کرده است. 

اکنون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان اقدام به برگزاری یک مسابقه کتابخوانی با عنوان «حاج جلال» کرده و مهلت شرکت در آن را که پیش از این تا پایان تیرماه اعلام شده بود، در پی استقبال مخاطبان تا 15 مرداد تمدید کرد.

در متن فراخوان این مسابقه آمده است:
«اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به اهمیت کتاب و کتابخوانی در تحقق اهداف فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مسابقه سراسری کتابخوانی برداشتی از کتاب حاج جلال را برگزار می‌کند. پاسداشت فرهنگ پایداری، ایثار و شهادت و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی به عنوان یک ارزش و عادت در جامعه از اهداف برگزاری این مسابقه سراسری است که محور آن برداشت آزاد از کتاب حاج جلال در قالب شعر، دل‌نوشته، قطعه ادبی، متن پیامکی و ... است. علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی کتاب به سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان به نشانی hamedan.farhang.gov.ir و سایت hamedan1.ir و صفحه اینستاگرام اداره کل به نشانی hamedan.farhang@ مراجعه کنند. همچنین علاقمندان می‌توانند آثار خود را از طریق ایمیل به نشانی hajjalal.hamedan@gmail.com به دبیرخانه ارسال کنند. ضمنا به 20 نفر از برگزیدگان لوح تقدیر و جوایز نقدی اهدا خواهد شود.»

کتاب «حاج جلال» را که خانم «لیلا نظری گیلانده» نویسنده اردبیلی طی 2 سال آماده‌سازی کرده است، انتشارات سوره مهر در سال 1399 منتشر کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها