شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۸
استقبال از «سر کلاس با کیارستمی» در اصفهان

پرفروش‌های «شهر کتاب اردیبهشت اصفهان» در هفته آخر تیرماه و همزمان با سومین سالگرد شروع به فعالیت این مجموعه اعلام شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان،‌ در گزارش این هفته به سراغ فهرست پرفروش‌های کتابفروشی شهر کتاب اردیبهشت اصفهان در دوره‌ای که شهر قرمز بود و در هفته آخر تیرماه رفتیم.

بر اساس اعلام شیرین گوهری، مدیر بخش کتابِ شهر کتاب اردیبهشت، کتاب‌های «سر کلاس با کیارستمی» اثر پال کرونین از انتشارات نظر با ترجمه سهراب مهدوی، «چگونه در شهر زندگی کنیم» نوشته هیوگو مک دانلد از انتشارات هیوز با موصوع زندگی شهری جتبه‌های روانشناسی با ترجمه سها قرایی و «سفر روح» اثر مایکل نیوت از نشر نیکوشهر با ترجمه محمود دانایی با موضوع مرگ در فهرست پرفروش‌های این کتابفروشی قرار گرفتند.
 
کتاب «سر کلاس با کیارستمی» اثر پال کرونین از انتشارات نظر با ترجمه سهراب مهدوی، از کنار هم گذاشتن یادداشت‌های به وجود آمده در مدت زمان نزدیک به 10 سال در چندین کارگاه آموزشی، تشکیل شده است. این کتاب عصاره تکنیک‌ها و روش‌های فیلمسازی کیارستمی است و از همه مهم تر یک سری از راهنمایی‌های عملی برای فیلمسازان مشتاق است. کتاب «سر کلاس با کیارستمی» اندکی قبل از درگذشت او همزمان به انگلیسی و فارسی منتشر شد. این کتاب با زاویه اول شخص، از دیدگاه کیارستمی، نوشته شده است و روش‌ها و رویکردهای کاری وی به سینمای شاعرانه را شرح می‌دهد. این کتاب به ترکی و چینی نیز ترجمه شده است.

کتاب «چگونه در شهر زندگی کنیم» به قلم هیوگو مک دانلد به این موضوع می‌پردازد که زندگی در شهر قوای ذهنی ما را تغییر می‌دهد. این نوع زندگی همانطور که حس بُهت و شعف را شدت می‌بخشد، ممکن است به حواس ما، عقلانیت ما و قضاوت‌های ما آسیب بزند. ممکن است زندگی در شهر در عرض یک هفته، یک روز یا حتی یک ساعت ما را بسازد یا خرد کند. ممکن است چنان ما را زیرورو کند که به چیزی غیر از خودمان تبدیل شویم. شاهد مثال آن هم یک سفر شهری معمولی است: سفری طی ساعات شلوغ روز که در آن گیر کردن میان جمعیت وسیله نقلیه‌ای عمومی یا چسبیدن بینی به زیر بغل بدبوی دیگری ممکن است خلق متمدن‌ترین انسان‌ها را هم به سرعت به خویی وحشی و سبعانه تنزل دهد.

«سفر روح» اثر مایکل نیوتن روانشناس و محقق در زمینه معالجه از طریق خواب درمانی (هیپنوتراپی) نوشته شده است. دکتر نیوتن حرف‌های افرادی را که به خواب مصنوعی فرو می‌برده، به صورت گزارش در کتاب آورده است. در این کتاب نویسنده با هیپنوتیزم مراجعه کنندگانش و به کمک روش هیپونیزم درمانی نسبت به زندگی گذشته، دوره بین زندگی‌ها، نحوه پیوستن روح به جسم و ... آگاهی پیدا کرده و این کتاب را به عنوان یک مدرک علمی در اختیار عموم قرار داده است. چهار کتاب از او منتشر شده که دو عنوان از آنها به نام‌های سفر روح و سرنوشت روح به زبان فارسی ترجمه شده است.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «بازارها کم‌کم جای‌شان را به شبکه‌ها می‌دهند و مالکیت اهمیت کمتری نسبت به دسترسی پیدا می‌کند. با تکیه بر زیرساخت‌های فناورانه‌ نو، پارادایم اقتصادی جدیدی در حال شکل‌گیری است. اگر هزینه‌ تولید هر چیزی نزدیک به صفر باشد، چه می‌شود؟ پارادایم اقتصادی جدید چه بلایی بر سر نظام سرمایه‌داری می‌آورد؟»

کتابفروشی شهرکتاب اردیبهشت اصفهان درحال حاضر به دلیل وضعیت قرمز کرونایی، بیشتر به‌صورت اینترنتی آثار خود را به فروش می‌رساند؛ اما تخفیف 15 درصدی به مناسبت سومین سالگرد شروع به کار این مجموعه، میزان فروش را بالا برده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها