پنجشنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۷
بررسی و نقد کتاب «فرهنگ مردم شیراز در دوره‌ سعدی و حافظ»

مرکز حافظ‌شناسی-کرسی پژوهشی حافظ سیصدوسی‌ونهمین نشست حافظانه را با موضوع بررسی و نقد کتاب «فرهنگ مردم شیراز در دوره‌ سعدی و حافظ» برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزار کتاب ایران (ایبنا) در فارس، در این نشست که با حضور مؤلفان اثر ترتیب یافته است، دکتر محمدرضا صرفی، استاد دانشگاه کرمان که نامی شناخته‌شده در حوزه‌ پژوهش‌های فرهنگ عامه دارد و دکتر فهیمه حیدری، پژوهشگر، کتاب یادشده را بررسی و نقد خواهند کرد.
 
این کتاب که گوشه‌ای از فرهنگ مردم شیراز در قرن هفتم و هشتم را باز می‌نماید، به همت دکتر فرزانه معینی، دکتر مدینه کرمی، دکتر انسیه هاشمی قلاتی و دکتر ابراهیم اکبری تألیف شده است.
 
کتاب «فرهنگ مردم شیراز در دوره‌ سعدی و حافظ» یکی از کتاب‌های مجموعه‌ی یازده جلدی «دو سده سخنوری‌» است که در سال 98 به سرویراستاری دکتر کاووس حسن‌لی منتشر شده است. این کتاب برگزیده‌ی بیست‌وپنجمین جایزه‌ی کتاب سال اصفهان در بخش فرهنگ عامه است که به همت نشر خاموش انتشار یافته است.
 

یادآور می‌شود: سلسله ‌نشست‌های علمی مجازی مرکز حافظ‌شناسی-کرسی پژوهشی حافظ، با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، مدیریت فرهنگی و مرکز پژوهش‌های زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شیراز برگزار می‌شود.
 
لینک شرکت در نشست: صفحه‌ رسمی مرکز حافظ‌شناسی: @hafezstudiescenter و آپارات: https://www.aparat.com/farhangi.shirazu/live است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها