سه‌شنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۰
اولین مدرسه تابستانی بین‌المللی شیعه‌شناسی با حضور اساتید خارجی برگزار می‌شود

دانشگاه بین‌المللی اهل بیت(ع) تهران با همکاری مؤسسه بین‌المللی حکمت و دانشگاه فردوسی مشهد، مدرسه تابستانی بین‌المللی با موضوع شیعه‌شناسی را از 21 تیرماه به‌مدت سه‌هفته برگزار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اسلام شیعی به‌عنوان دومین گروه بزرگ در جهان اسلام و به‌عنوان بزرگترین جامعه مذهبی در چندین کشور از جمله ایران، عراق، بحرین و لبنان بیش از هر زمان در طول تاریخ مورد توجه علمای دین و تحقیقات قرار گرفته است. انقلاب اسلامی در ایران در سال 1979 و نتایج عظیم ژئوپلیتیکی ملی و بین‌المللی آن عاملی مهم بود که باعث شد بسیاری از مردم به اهمیت درک عمیق‌تری از زیربناهای مذهبی به‌طور خاص در خاورمیانه و به‌طور کلی در جهان پی ببرند. همچنین، اسلام شیعی امروزه به‌عنوان یک جامعه متمایز و پر جنب و جوش از مسلمانان شناخته می‌شود که دارای ظرفیت قابل توجهی برای بازآفرینی و سازگاری، مبتنی بر تفسیر کلامی منحصر به فرد از اسلام است.
 
در این راستا دانشگاه بین‌المللی اهل بیت(ع) تهران با همکاری مؤسسه بین‌المللی حکمت و دانشگاه فردوسی مشهد، مدرسه تابستانی بین‌المللی با موضوع شیعه‌شناسی را از 21 تیرماه به مدت سه‌هفته برگزار می‌کنند. در این مدرسه، اساتید مطرح بین‌المللی از دانشگاه‌های کانادا، انگلستان، ایران، اتریش و آمریکا به ارائه بحث می‌پردازند و تاکنون تعداد زیادی از اساتید و دانشجویان داخلی و خارجی در این برنامه ثبت‌نام کرده‌اند.
 
مهدی صالحی، معاون ارتباطات و بین‌الملل دانشگاه اهل بیت(ع)، هدف از برگزاری این دوره را آشنایی با مباحث شیعه‌شناسی در قالب روش آکادمیک عنوان کرد و گفت: اکثر مخاطبان و ثبت‌نام‌کنندگان این دوره اساتید و دانشجویان خارجی مسلمان و غیرمسلمان هستند که به‌مدت سه‌ هفته روزانه دو ساعت در این دوره شرکت خواهند کرد.
 
لازم به ذکر است این برنامه به‌صورت مجازی و به زبان انگلیسی برگزار می‌شود و علاقمندان برای شرکت در این دوره می‌توانند به پایگاه اینترنتی مؤسسه بین‌المللی حکمت https://hikmat-ins.ir  مراجعه و ثبت‌نام کنند.
 
یادآور می‌شود، به شرکت‌کنندگان در این دوره گواهی شرکت از سوی برگزارکنندگان اهدا خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها