چهارشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
درخشش اثر شاعر بوشهری در دومین فراخوان کتاب‌های شعر بامداد

مجموعه‌ شعر «با دهانم در دست تعمیر» سروده حسین باقری، نویسنده و شاعر بوشهری به‌عنوان یکی از ۶ اثر برگزیده دومین دوره فراخوان کتاب‌های شعر بامداد که به همت انتشارات سرزمین اهورایی برگزار می‌شود، معرفی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر، حسین باقری، شاعر سپیدسرای جنوبی در دومین دوره فراخوان کتاب‌های شعر بامداد طبق ضوابط این رویداد، با مجموعه‌ شعر منتشرنشده خود با عنوان «با دهانم در دست تعمیر» شرکت کرده است.

با اعلام هیئت داوری این رویداد متشکل از نرگس باقری (شاعر، پژوهشگر، دکترای ادبیات فارسی و استاد دانشگاه)، هیوا مسیح (شاعر، نویسنده و پژوهشگر ادبی) و شمس آقاجانی (شاعر، نویسنده، منتقد و مدرس ادبی) اثر این شاعر جنوبی به‌عنوان ۶ اثر برگزیده این دوره معرفی شد.

طبق اعلام دبیرخانه دومین دوره فراخوان کتاب‌های شعر بامداد، اسامی شاعران منتخب این دوره به‌ترتیب حروف الفبا به این شرح است:

۱) حسین باقری
۲) مجید راد
۳) سپیده رشنو
۴) کیمیا سعیدی
۵) ابراهیم عادل
۶) فرینوش عسکری

همچنین بر اساس اعلام دبیرخانه این رویداد، معیار انتخاب اشعار دریافتی حداقل ۲ رای از مجموع ۳ رای کارشناسان بوده است. شاعرانی که آثارشان امتیار لازم را از داوران این فراخوان کسب کرده‌ است، به‌زودی فهرست مدارک درخواستی از طریق ایمیل برای آن‌ها ارسال می‌شود که بعد از دریافت مدارک لازم، آثار شاعران منتخب برای انتشار در دستور کار نشر انتشارات سرزمین اهورایی قرار می‌گیرد.

طرح کتاب‌های شعر بامداد که فراخوان آن همزمان با زادروز احمد شاملو منتشر شد، مانند پروژه‌ آنتولوژی شاعران امروز از طرح و برنامه‌های خلاقانه و حمایتی انتشارات سرزمین اهورایی است. تمامی هزینه‌های اجرا و نشر با سرمایه‌ ناشر بوده و هیچ کمک مالی از هیچ ارگان، نهاد و شخصی شامل حال این طرح نیست. همچنین در این طرح تنها شعرهایی در قالب سپید و آزاد پذیرفته می‌شود.
 
یادآوری می‌شود، حسین باقری، منتقد ادبی، شاعر، نویسنده و متولد پانزدهم تیرماه ۱۳۶۲ در شهر وحدتیه از توابع شهرستان دشتستان استان بوشهر است. وی دانش‌آموخته رشته دریانوردی، مدیریت حمل و نقل دریایی در مقطع کارشناسی ارشد است و در حال حاضر دانشجوی رشته زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه شیراز (کارشناسی ارشد) است. باقری در سال ۸۹ به‌عنوان دریانورد نمونه کشور معرفی شد.

داوری جشنواره ملی داستان کوتاه پرراس در سال ۹۷، داوری همایش داستان کوتاه مدارس سمپاد کشور در سال ۹۷، داوری جشنواره مجازی داستان کوتاه خلیج فارس سال ۹۹، داوری شانزدهمین دوره جشنواره ملی داستان‌نویسی رضوی در سال ۹۹، انتخاب به عنوان چهره ادبی شهر وحدتیه در سال ۹۷ و ... از جمله سوابق ادبی این نویسنده و شاعر جوان بوشهری است. از افتخارات باقری در رویدادهای معتبر کشوری می‌توان به کسب عنوان برگزیده شعر در بخش ویژه (بومی) در سومین دوسالانه ادبی بوشهر، کسب عنوان برگزیده بخش شعر در جایزه ملی شعر جم در سال ۹۶، کسب عنوان برگزیده در جشنواره ملی داستان کوتاه پرراس در سال ۱۳۹۶ و... اشاره کرد.

حسین باقری تاکنون دو اثر را به همت انتشارات «پاتیزه» راهی بازار کتاب کرده است که عبارتند از:  مجموعه شعر «معشوقه در کِشو» و مجموعه داستان «سر گذاشتن روی زانوی ابن‌ سیرین». 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها