سه‌شنبه ۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
اجرای طرح بخشودگی جرائم دیرکرد کتاب‌های امانی در فارس

اعضای کتابخانه‌های عمومی استان فارس تا پایان تیرماه می‌توانند با تحویل کتاب‌های امانی به کتابخانه‌های عمومی، از طرح بخشودگی کامل جرائم دیرکرد کتاب بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، با هدف تکریم اعضا و تشویق به بازگشت منابع کتابخانه‌های عمومی، طرح بخشودگی کامل جرائم دیرکرد کتاب‌های امانتی کتابخانه‌های عمومی با عنوان «میلاد نور تا عید سعید قربان» در فارس اجرا شده و تا پایان عید سعید قربان ادامه دارد.
 
بر این اساس، اعضای کتابخانه‌های عمومی استان فارس که تا تاریخ 30 تیرماه کتاب‌های امانتی را به کتابخانه‌های عمومی تحویل دهند، مشمول تخفیف 100 درصدی جرائم دیرکردی مربوط به دوران شیوع بیماری کووید 19 و پیش از آن خواهند شد.
 
به دلیل مشکلات ناشی از همه‌گیری کرونا و تعطیلی کتابخانه‌های عمومی در چند بازه زمانی و ارائه خدمات غیرحضوری در کتابخانه‌ها، برخی از منابع امانی کتابخانه‌ها در زمان مقرر به کتابخانه بازنگشته و مشمول جریمه شده است. لذا به منظور تکریم ارباب رجوع و ضرورت بازگشت کتاب‌ها برای استفاده حداکثری از منابع طرح میلاد نور تا عید سعید قربان برگزار شده است.
 
این در حالی است که با توجه به نظر ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، در خصوص انتقال رسته کتابخانه‌های عمومی از گروه 3 به گروه 2 شغلی، به منظور تسهیل شرایط استفاده اعضا و کاربران از خدمات کتابخانه‌های عمومی در ایام کرونا و درخواست کاربران مبنی بر ارائه خدمات در کتابخانه‌های عمومی، در حال حاضر کتابخانه‌های عمومی در شهرستان‌های با وضعیت نارنجی، زرد و آبی استان فارس به صورت حضوری خدمات‌رسانی می‌کنند.
 
یادآور می‌شود: در حال حاضر 245 کتابخانه عمومی در استان فارس فعال است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها