سه‌شنبه ۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱
دومین دوره طرح «کتابخانه تابستانه» در آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی گفت: دومین دوره طرح «کتابخانه تابستانه» با هدف ترویج کتابخوانی و غنی‌سازی اوقات فراغت شهروندان برگزار می‌شود.

خدیجه معصومی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، با هدف ترویج کتابخوانی و غنی‌سازی اوقات فراغت، مجموعه برنامه‌های فرهنگی-ترویجی با عنوان «کتابخانه تابستانه» برای دومین سال متوالی به همت این اداره کل از 5 تیرماه الی 28 شهریوره ماه سال‌جاری در بستر فضای مجازی اجرا می‌شود.

وی گفت: با شیوع بیماری کرونا و ممنوعیت فعالیت‌های تجمع محور، کتابخانه‌های عمومی فعالیت خود را با رویکردی نو ادامه می‌دهند و اجرای طرح «کتاب پیک» جهت امانت منابع کتابخانه‌ای و برگزاری برنامه‌های فرهنگی- ترویجی در بستر فضای مجازی از جمله فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی در شرایط فعلی است.

معصومی ادامه داد: استمرار در اجرای برنامه‌هاي فرهنگی اثرگذار، رمز پویایی و نشاط فرهنگی در استان است و طرح «کتابخانه تابستانه» برای دومین سال متوالی با هدف ترویج کتابخوانی و غنی‌سازی اوقات فراغت در تابستان در بستر فضای مجازی اجرا خواهد شد؛ در این طرح برنامه‌های متنوع فرهنگی-ترویجی با محوریت کتاب برای سه گروه کودک، نوجوان و بزرگسال پیش‌بینی شده است که از تیرماه 1400 شروع به کار می‌کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی افزود: نقد کتاب، نمایشنامه‌خوانی، نقد فیلم، نمایش خلاق، مشاعره، کارگاه‌های انتخاب رشته، کارآفرینی و ...، از جمله برنامه‌های این طرح با حضور نویسندگان و اساتید مجرب است.

معصومی افزود: علاقه‌مندان جهت شرکت در این طرح می‌توانند با ارسال عدد 1 برای کودکان، 2 برای نوجوانان و 3 برای بزرگسالان  به شماره 100045012 به صورت رایگان در این طرح ثبت نام و شرکت کنند.

وی بیان کرد: دورهمی با کتاب (با حضور نویسنده)، نمایش خلاق (با حضور نویسنده) و شعر، قصه، دکلمه از عناوین برنامه‌های دومین دوره طرح «کتابخانه تابستانه» ویژه کودکان است.

این مقام مسئول با بیان اینکه به من بگین چی بخونم؟، انتخاب رشته و آشنایی با مشاغل و مشاعره از عناوین برنامه‌های ویژه نوجوانان است، گفت: نمایشنامه‌خوانی، آشنایی با کارآفرینی و کتاب فیلم نیز از مهمترین عناوین برنامه‌های ویژه بزرگسالان است.

یادآوری می‌شود؛ اولین دوره  این طرح در تابستان سال 99 توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومي آذربایجان‌غربي برگزار شد که به دلیل استقبال اعضاء ، دوره دوم این طرح از تیر ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها