چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
اصفهان در «بهارانه کتاب» سوم شد

استان اصفهان بر اساس میزان کتابِ به فروش رسیده در طرح بهارانه کتاب، جایگاه سوم کشور را از آن خود کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان، طرح «بهارانه کتاب 1400» به همت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از سوی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و با مشارکت کتابفروشانی از سراسر کشور در بازه زمانی 17 تا 25 خردادماه برگزار شد.

در طول 9 روز اجرای این طرح فصلی، بیش از 71 هزار و 51 نسخه کتاب در کل کشور فروخته شد که سه استان پرفروش‌ بهارانه کتاب، بر اساس مبلغ فروش تهران، خراسان رضوی و اصفهان هستند.

بر اساس همین گزارش، ۶۴ کتاب‌فروشی از مرکز اصفهان و ۱۶ کتاب‌فروشی از شهرستان‌های استان (لنجان، کاشان، شهرضا، نجف‌آباد، مبارکه و شهرضا) در اجرای «بهارانه کتاب 1400» مشارکت داشتند.

درواقع استان اصفهان با شرکت ۸۰ کتاب‌فروشی در طرح بهارانه کتاب، رتبه چهارم کشور را از نظر تعداد کتابفروشی‌های مشارکت‌کننده و رتبه سوم را از نظر میزان کتاب به فروش رسیده در زمان اجرای طرح از آن خود کرد.

در این طرح، مخاطبان تا سقف 200 هزار تومان و 20 درصد تخفیف از کتابفروشی‌های عضو طرح خرید کردند. کتاب‌‌های عمومی، کودک و نوجوان و دانشگاهی مشمول این میزان تخفیف نبودند.

در سال 1399 نیز استان اصفهان با حضور ۸۴ کتابفروشی در طرح «بهارانه کتاب» توانست رتبه سوم را از نظر میزان فروش در کل کشور کسب کند.

هدف از اجرای این طرح‌ها که به صورت فصلی برگزار می‌شود، ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و رونق بخشیدن به بازار کتاب است. میزان فروش کتاب طی بازه زمانی اجرای طرح بهارانه کتاب ۲۳ میلیارد و ۵۸۴ میلیون و ۲۷۸ هزار و ۸۳۳ ریال اعلام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها