دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۹
مراسم نکوداشت چهلمین روز درگذشت آیت الله دکتر علی شیخ الاسلامی

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به مناسبت چهلمین روز درگذشت مرحوم آیت الله دکتر علی شیخ الاسلامی، عالم ربانی، مفسر قرآن کریم و چهره ماندگار ادبیات فارسی مراسم نکوداشت این استاد فقید را در فضای مجازی برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) دراین برنامه که چهارشنبه 26 خردادماه از ساعت 14:00 تا 16:00 برگزار خواهد شدحسن بلخاری رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، رضا داوری اردکانی رئیس فرهنگستان علوم ایران، غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، احمد نیلی احمد آبادی رئیس دانشگاه تهران، منوچهر صدوقی سها استاد و پژوهشگر حکمت و عرفان اسلامی و محمد حسن شیخ الاسلامی فرزند استاد فقید و رئیس دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه سخنرانی خواهند کرد.

مرحوم آیت الله دکتر علی شیخ‌الاسلامی متولد سال ۱۳۱۵ در استهبان استان فارس بود. وی در سال ۱۳۴۹ شمسی از دانشگاه تهران دکتری زبان و ادبیات فارسی گرفت و از مرداد ۱۳۵۰ در همان دانشگاه به تدریس پرداخت. از سال ۱۳۵۷ تصدی دانشگاه‌های علامه طباطبایی تهران و تربیت معلم تهران یا دانشگاه خوارزمی فعلی را به عهده داشت و سال‌ها به عنوان مدیریت گروه و ریاست دانشکده زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تهران مشغول به تدریس و فعالیت بود.

این استاد فقید علاوه بر مقالات متعدد به زبان‌های فارسی و عربی، آثار متعددی  را در حوزه های اعتقادی، عرفانی، ادبی و کلامی تألیف یا ترجمه کرده است. آیت الله دکتر علی شیخ الاسلامی در دوره هشتم (سال ۱۳۸۹) به عنوان یکی از چهره‌های ماندگار ایران معرفی شد.

این برنامه به صورت زنده از صفحه اینستاگرام انجمن به نشانی:

https://www.instagram.com/anjomanasarmafakher2

و  همزمان در صفحات انجمن در نشانی‌های زیر پخش می‌شود:

https://t.me/anjomanasarmafakher

https://www.aparat.com/mafakherefarhangi

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها