سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳
180 کتابخانه عمومی میزبان انتخابات ریاست جمهوری/ نهاد از هیچ کاندیدایی حمایت نمی‌کند

مهدی رمضانی، از مشارکت نهاد کتابخانه‌‌های عمومی در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و گفت: نهاد از ظرفیت فضای مجازی و حقیقی برای تشویق و افزایش میزان مشارکت مردم برای حضور در انتخابات 28 خرداد‌ماه استفاده خواهد کرد.

مهدی رمضانی، معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره مشارکت این نهاد در برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی بیان کرد: 180 کتابخانه از سراسر کشور محل اخذ رای خواهد بود که احتمال افزایش این تعداد نیز وجود دارد. به‌طور طبیعی عوامل اجرایی از بین کتابداران هستند؛ چراکه یکی از وظایف آن‌ها اطلاع‌رسانی در حوزه‌های مختلف از‌جمله انتخابات، به‌عنوان مقطع حساس تعیین سرنوشت است.
 
وی با اشاره به ظرفیت نهاد کتابخانه‌های عمومی با توجه به فعالیت 2500 کتابخانه عمومی در سراسر کشور افزود: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور براساس فرمایش مقام معظم رهبری، رئیس جمهوری و مسئولان نظام از ظرفیت فضای مجازی و حقیقی برای تشویق و افزایش میزان مشارکت مردم برای حضور در انتخابات 28 خرداد‌ماه استفاده خواهد کرد. بهره‌مندی از این ظرفیت، به معنای حمایت و یا تبلیغ از هر یک از کاندیدا‌ها نیست.  
 
رمضانی با بیان این مطلب که نهاد کتابخانه‌های عمومی پیش‌تر نیز در برگزاری انتخابات مشارکت داشته است گفت: با توجه به حساسیت دولت برای پیشگیری از تشکیل تراکم جمعیت در جریان اخذ رای، فرماندهان و استانداران از نهاد کتابخانه‌های عمومی برای برگزاری این دوره از انتخابات دعوت به همکاری کردند. کتابخانه‌های عمومی به‌عنوان محل مراجعه مردم محسوب می‌شوند، در انتخاب کتابخانه‌های محل اخذ تلاش شده تا کتابخانه‌های به‌اصطلاح پُرمراجعه انتخاب شوند.      
 
معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور درباره پیش‌بینی تمهیدات شیوع ویروس کرونا، ادامه داد: شیوه‌نامه‌های بهداشتی زیر نظر ستاد انتخابات و وزارت کشور اجرا می‌شود و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به‌عنوان همکار کنار این نهاد‌‌‌های حضور دارد.
 
رمضانی درباره وظایف کتابداران بیان کرد: کتابداران زیر‌نظر وزارت کشور در هیات اجرایی کتابخانه‌هایی که صندوق در آن‌ها قرار دارد، همکاری خواهند کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها