سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۸
بهارانه؛ 30 میلیارد فروش در روز نخست/ کتاب‌فروش جهرمی در صدر پرفروش‌ها

بهارانه 1400 در نخستی روز خود، زمینه ساز فروش 29 میلیارد و 665 میلیون ریال کتاب شد که در این‌میان، قرار گرفتن کلبه کتاب جهرم به‌عنوان یک کتاب‌فروشی شهرستانی از استان فارس حائز توجه است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ هفدهمین طرح فصلی خانه کتاب و ادبیات ایران از دوشنبه 17 خردادماه کار خود را در کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور آغاز کرده است و مطابق با اطلاعات فروش، در اولین روز خود زمینه فروش 57 هزار و 918 نسخه کتاب را ایجاد کرد.

بهارانه 1400 که با استقبال و ثبت نام 869 کتاب‌فروشی در سراسر کشور؛ اعم از 667 کتاب‌فروشی در مراکز استان‌ها و 202 کتا‌ب‌فروشی در شهرستان‌ها به فعالیت خود ادامه می‌دهد، با ثبت خرید‌های 738 نفر به رقم 29میلیارد و 665 هزار ریال فروش ظرف 24 ساعت رسیده است و 130 کتاب‌فروش تهرانی با فروش 8529 نسخه کتاب به مبلغ چهارمیلیارد و 553 میلیون ریال، تا این لحظه عنوان پرفروش‌ترین استان هم به‌لحاظ تعداد کتاب فروخته شده و هم به‌لحاظ مبلغ کتاب‌های به‌فروش رفته را از آن خود کرده‌اند.

مطابق با اطلاعات سامانه طرح‌های فصلی، بعد از تهران، خراسان رضوی با 112 کتاب‌فروشی، قم با 81 و اصفهان با 77 کتاب‌فروشی، بیشتری سهم را از تعداد کتاب‌فروشی‌های عضو بهارانه دارند. این درحالی است که استان چهارمحال و بختیاری با 6 کتاب‌فروشی، سیستان بلوچستان و کهگیلویه و بویراحمد هرکدام با پنج کتاب‌فروشی و ایلام با 4 کتاب‌فروشی، با کمترین عضو در این طرح شرکت کرده‌اند.

کتاب‌فروشی‌های کلبه کتاب جهرم، کتاب فرازمند رشت، کتاب محام اهواز، پاتوق کتاب شیراز، ماه‌پیشونی تهران، دنیای کتاب قم، اردوی سوره بروجرد، پاتوق کتاب اراک، جنگل جاودانه رشت و پردیس کتاب اصفهان، به‌ترتیب پرفروش‌ترین کتاب‌فروشی‌ها در روز اول از طرح بهاران 1400 بوده‌اند.

در این میان، کسب جایگاه نخست پرفروش‌ترین کتاب‌فروشی‌ها برای یک کتاب‌فروشی که در مرکز استان واقع نشده، حائز اهمیت است. کتاب‌فروشی کلبه کتاب جهرم با فروش 1223 نسخه کتاب در روز نخست طرح، این رتبه را از آن خود کرده است که حتی در مقایسه با آمار طرح‌های پیشین، موفقیت کم‌نظیری برای یک کتاب‌فروشی شهرستانی به‌حساب می‌آید.
 
بعد از تهران، خراسان رضوی و فارس، جایگاه پرفروش‌ترین استان‌ها به‌لحاظ تعداد کتاب‌های فروخته شده و اصفهان و خراسان رضوی، پر‌فروش‌ترین استان‌ها به‌لحاظ مبلغ فروش را از آن خود کرده‌اند.

بهارانه 1400 از دوشنبه 17 خرداد به‌مدت یک‌هفته تا 23 خرداد‌‌ماه از سوی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط موسه خانه کتاب و ادبیات ایران، برگزار می‌شود.

در این طرح مخاطبان می‌توانند تا سقف 200 هزار تومان و 20درصد تخفیف از کتاب‌فروشی‌های عضو طرح خرید کنند. کتاب‌‌های عمومی، کودک و نوجوان و دانشگاهی مشمول این میزان تخفیف هستند.         

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها