جمعه ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳
کتابشناسی امام خمینی(ره) بررسی می‌شود

کتابشناسی حضرت امام خمینی(ره) با محوریت کتاب «الف لام خمینی»، جمعه 14 خرداد از امواج رادیو فرهنگ پخش می‌شود. در این نشست کارشناسان درباره وجوه گوناگون شخصیت بنیانگذار انقلاب سخن خواهند گفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) کتابشناسی حضرت امام خمینی(ره) با محوریت کتاب «الف لام خمینی» جمعه 14 خرداد از ساعت 15 تا 17 برگزار می‌شود. در این برنامه که از امواج رادیو فرهنگ پخش خواهد شد، پژوهشگران و استادان دانشگاه سخن خواهند گفت. 

کتابشناسی حضرت امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با هدایت‌الله بهبودی؛ نویسنده، عبدالرحیم سعیدی‌راد؛ نویسنده، شاعر و پژوهشگر، حجت‌الاسلام حسین مستوفی؛ مدیر معارف پژوهشی موسسه نشر آثار امام خمینی، حامد صلاحی؛ سردبیر خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، دکتر سیدمحمد حسینی؛ وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی، احمد فرشبافیان؛ استاد دانشگاه و محمدرسول تبیک؛ معاون پژوهشی نشر صاد برگزار می‌شود.

«الف لام خمینی» یکی از کتاب‌هایی است که به‌نظر می‌رسد تا سال‌ها نویسنده‌ای به ندرت بتواند در این سطح درباره زندگی شخصی و سیاسی امام خمینی بنویسد. کتابی که لازم بود برای هم‌نسلان و نسل‌های بعدی انقلاب نوشته و بازگو شود. هدایت‌الله بهبودی در این نشست از زندگی فردی بنیانگذار تحول بزرگ اجتماعی و سیاسی و دینی و... خواهد گفت که نه تنها در یک ملت، بلکه در کل جهان تأثیرگذار بوده است.

صلاحی نیز در این برنامه به مهمترین و شاخص‌ترین آثاری که درباره حضرت امام به چاپ رسیده، سخن خواهد گفت. وی به پرسش‌هایی نظیر در چه حوزه‌هایی درباره حضرت امام کتاب به چاپ رسیده است؟ در حوزه ادبیات چه کسی بسیار تاثیرگذار است؟ آثار شاخص کدام است و به قلم کدام نویسنده‌ها نوشته شده است؟ همچنین مهمترین مستندنگاری حضرت امام کدام اثر است و از بارزترین و شاخص‌ترین اثر درباه اندیشه سیاسی می‌توان به کدام کتاب‌ها اشاره کرد و چه ویژگی‌هایی دارند؟ پاسخ خواهد داد.

عبدالرحیم سعیدی‌راد در زمینه شعر درباره حضرت امام سخن به پرسش‌هایی پاسخ خواهد داد: ضرورت انتشار اشعار انقلابی و کتاب‌هایی متناسب با نسل سوم و جامعه امروز را چگونه می‌بینید و با چه دیدگاه‌ها و روش‌های نوینی می‌توان آثار به چاپ رسیده در حوزه ادبیات و تاریخ انقلاب را به جامعه کتابخوان معرفی کرد.

حجت‌الاسلام مستوفی درباره آثار خود حضرت امام خمینی در موسسه نشر آثار سخن خواهد گفت که این موسسه تا چه حدی به چاپ آثار ایشان اهتمام داشته و دارند؟ اینکه در ارائه و انتشار آثار امام راحل و توزیع آثار ایشان چه برنامه ویژه و نوینی دارند؟ آیا موسسه نشر آثار امام آثار نویسندگان ایرانی و غیر ایرانی درباره امام را نیز به چاپ می‌رساند؟

فرشبافیان نیز درباره پژوهشی که در زمینه عرفان در شعر امام خمینی(ره) و حافظ داشته، صحبت خواهد کرد و همچنین درباره ویژگی‌های شاخصی که در ادبیات نوشتاری امام وجود دارد چه دیدگاهی داشته است.

محمدرسول تبیک سخنران دیگر برنامه از شاخص‌ترین آثار امام (ره) در حوزه‌های سیاسی و عبادی می‌گوید و اینکه مجموعه آثار سیاسی عبادی امام راحل (ره) چه تأثیری در رشد افکار سیاسی جامعه ایران در روزگار خود داشته است؟ و این‌که ترویج و نشر آثار امام(ره) در نسل سوم انقلاب به زبان خودشان چه تحولی می‌تواند در این نسل ایجاد کند؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها