سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۰
آماده‌سازی فضای فیزیکی برای ایجاد کتابخانه در مجتمع پتروشیمی ارومیه

فضای فیزیکی برای ایجاد کتابخانه در داخل مجتمع پتروشیمی با هدف ترویج کتابخوانی در جامعه کارگری آماده می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، رسول بابازاده، معاون فرهنگی اداره کل ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی با حضور در مجتمع پتروشیمی ارومیه به ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه کارگری تاکید کرد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین عناصر فرهنگ، کتاب است و باید تلاش کنیم فرهنگ کتاب و کتابخوانی به یک ارزش بالا در جامعه تبدیل شود.

بابازاده ادامه داد: عملی‌شدن برنامه‌های پایتخت کتاب، ترویج فرهنگ کتابخوانی در بخش صنعت و خصوصی و استفاده از ظرفیت کارخانجات در گسترش کتابخوانی از اهداف این دیدارهاست.

این مسئول با بیان اینکه اشاعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین کارگران و نهادهای تولیدی و صنعتی و افزایش آگاهی های عمومی و شغلی در بین کارگران و خانواده‌‌هایشان بخشی از اهداف بسیار مهم برنامه‌های پایتخت کتاب و  واحد امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد است، گفت: کتابخوانی یک کار فرهنگی است و ترویج آن نیازمند کار جمعی است و همه دستگاه‌ها باید در این زمینه همکاری کنند.

معاون فرهنگی اداره کل ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی ادامه داد: باید زمینه‌های لازم جهت تحقق و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در قشر زحمتکش و شریف کارگر جامعه فراهم کنیم و این را بدانیم اگر به مطالعه، کتاب و کتابخوانی توجه خاص شود و  این امر در داشتن جامعه‌ای سالم و پویا به ما کمک می‌کند.

در ادامه اسدی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی ارومیه، با بیان این مورد که میانگین سنی کارکنان این مجتمع بین 31 الی 32 سال بوده و درصد بسیار زیادی از آنان دارای تحصیلات عالیه دانشگاهی هستند، گفت: این مجموعه آمادگی لازم را برای انجام هرگونه همکاری لازم و فی‌مابین بین این مجموعه و اداره ارشاد اسلامی را دارد.

در این دیدار مواردی چون ایجاد زیرساخت‌های لازم به جهت افزایش سرانه کتابخوانی در محیط‌های صنعتی و ادارات، پیاده‌سازی انواع طرح‌های ابلاغی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مصوب سال 1400 و نیز بسترسازی برای آماده‌سازی فضای فیزیکی برای ایجاد کتابخانه در داخل مجتمع با حمایت و هماهنگی اداره ارشاد گفت‌وگو و تبادل نظر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها