دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
کتابخانه‌های عمومی خوزستان در مناطق با رنگ نارنجی فعال شد

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: خدمات حضوری در کتابخانه‌های استان در مناطق با رنگ‌بندی نارنجی از نظر شیوع کرونا، براساس مصوبات ستاد ملی کتابخانه‌های عمومی و شیوه‌نامه‌های ستاد ملی کرونا از سر گرفته شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ابران (ایبنا)در خوزستان، عباس حسین‌زاده بابیان این مطلب عنوان کرد: ارائه خدمات به اعضای کتابخانه‌های عمومی در شهرستان‌های با رنگ‌بندی نارنجی شامل امانت کتاب و جذب عضو به روال گذشته و براساس شیوه‌نامه‌های بهداشتی است ولی در این شرایط خدمات سالن مطالعه تعطیل است.

وی افزود: در شهرستان‌های با رنگ‌بندی زرد کتابخانه‌های عمومی مجاز به جذب عضو، امانت کتاب و ارایه خدمات سالن کتابخانه نیز هستند.

حسین‌زاده ساعت کاری کتابخانه‌های عمومی در شهرستان‌های با رنگ‌بندی نارنجی و زرد با توجه به ابلاغیه استانداری در خصوص کاهش مصرف برق را از ۷:۳۰ تا ۱۲:۳۰ اعلام کرد و گفت: کتابخانه‌های عمومی خوزستان در نوبت عصر تعطیل هستند.

وی اضافه کرد: رعایت شیوه‌‌نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و جلوگیری از تجمع افراد در بخش‌های مختلف کتابخانه شامل لابی، راهروهای مخازن، مقابل میز امانت و محوطه کتابخانه الزامی بوده و اجرا خواهد شد.

یادآوری می‌شود: استان خوزستان دارای ۲۲۴ باب کتابخانه با بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار جلد کتاب در ۱۰ رده موضوعی است که ۱۸۲ باب از این تعداد نهادی ،۴۱ باب مشارکتی و یک باب کتابخانه مستقل است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها