سه‌شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸
اجرای 1900 برنامه ترویجی در کتابخانه‌های عمومی فارس در بهار 1400

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس گفت: کتابخانه‌های عمومی فارس در فصل بهار و هم‌زمان با اوج همه‌گیری کرونا در کشور، با برگزاری بیش از ۱۹۰۰ برنامه در فضای مجازی ارتباط خود را با مخاطبان حفظ کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس پیرامون این موضوع، اظهار کرد: با تداوم برنامه‌های کتابخوانی در فضای مجازی، کتابخانه‌های عمومی استان فارس در فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۰ با برنامه‌ریزی و اجرای بیش از  ۱۹۰۰ برنامه ترویجی و آموزشی در سطوح ملی، استانی و شهرستانی میزبان کارشناسان، شاعران و نویسندگان، مدرسان دانشگاه، علاقه‌مندان کتاب‌خوانی و عموم مردم بودند.
 
روح‌الله منوچهری افزود: این فعالیت‌ها در قالب برنامه‌های کتاب‌محور هم‌چون نشست‌های کتاب‌خوان، معرفی، نقد و رونمایی کتاب، جمع‌خوانی و قصه‌گویی و معرفی کتاب کودک؛ کارگاه‌های آموزشی با موضوعات فرهنگی، ادبی، مشاوره، سلامت، آموزش مهارت‌های زندگی؛ پویش‌های متعدد؛ برنامه‌های ویژه کودک، مسابقات کتاب‌خوانی و... برگزار شده است.
 
به گفته او، ویژه برنامه ملی «عطر سخن سعدی»، جشنواره کتاب‌خوانی کتاب بان، کارگاه آموزش ذکر خیر حافظ، اجرای برنامه‌هایی در حوزه های کودک و خانواده، کارگاه آموزشی آشنایی بایدها و نبایدهای بیماری کرونا، کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های زندگی، برگزاری نشست ربیع قرآن و هم‌چنین اجرای برنامه‌های موضوعی در مناسبت‌های ماه مبارک رمضان، روز قدس، عید فطر، روز بزرگداشت شیراز، روز معلم، گرامیداشت سخن‌سرایان پارسی در روزهای گرامیداشت، سعدی، عطار، فردوسی، خیام و... از مهم‌ترین برنامه‌های برگزار شده توسط کتابخانه‌های عمومی در دو ماه اول بهار بود.
 
منوچهری ادامه داد: در حالی که به دلیل قرار گرفتن استان فارس در  وضعیت قرمز و نارجی شیوع بیماری کووید ۱۹ از ابتدای سال جاری فعالیت کتابخانه‌های عمومی به صورت غیرحضوری بوده است، کتابداران استان فارس با شعار «کتابخوانی تعطیل نیست» چراغ کتابخوانی را در روزهای سیاه جدال با همه‌گیری روشن نگه داشته و فعالیت خود را در فضای مجازی گسترده‌تر کردند.
 
وی یادآوری کرد: این برنامه‌ها با توجه به رسالت کتابخانه‌های عمومی مبنی بر آموزش مادام‌العمر، کمک به پر کردن اوقات فراغت عموم، التزام کتابخانه‌های عمومی به حفظ ارتباط با مخاطب و ادامه ارائه خدمات فرهنگی و کمک به عموم برای برطرف کردن مشکلات و شرایط بحرانی انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها