سه‌شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰
هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر غدیر فراخوان داد

مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس از انتشار فراخوان هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر غدیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، هاشم کرونی پیرامون این رویداد فرهنگی، گفت: بنیاد بین‌المللی غدیر امسال هشتمین دوره رویداد بزرگ ادبی خویش را پیش رو دارد و با توجه به اینکه آیت‌الله دژکام هدایت این نهاد را در استان بر عهده دارد و نظر به اشراف ایشان به مقوله ادبیات مقرر شد فارس میزبان این دوره باشد.

وی افزود: خوشبختانه با حسن ظن ایشان، حوزه هنری فارس به عنوان نهاد تخصصی عهده دار برگزاری این جشنواره شد تا به یاری خداوند متعال و همراهی بنیاد غدیر در استان، دفتر نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، سازمان فرهنگی هنری شهرداری و پتروشیمی شیراز، هشتمین دوره این رویداد ارزنده را برگزار کنند.

مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس ادامه داد: محورهای موضوعی جشنواره عبارتند از غدیر و عاشورا، غدیر و پاسداری از حریم ولایت و امامت، غدیر و فرهنگ وحدت و حماسه ماندگار غدیر ضمن آنکه ضروری است آثار حتما مرتبط با مضمون اصلی و موضوعات قیدشده در فراخوان باشد.

وی بخش‌های رقابتی این رویداد را 4 بخش شعر کلاسیک، شعر نو، سرود و ترانه و تصنیف و شعر کودک و نوجوان خواند و گفت: آخرین مهلت ارسال آثار 31خرداد 1400 است و اختتامیه این جشنواره نیز دهه اول مردادماه 1400 همزمان با دهه ولایت و ایام عید سعید غدیر خم برگزار خواهد شد.

کرونی تصریح کرد: شاعران باید آثار خویش را به صورت فایل پیوست شده به رایانامه ghadir.poems@gmail.com ارسال کنند. کلیه آثار بایستی به صورت پیوست (Attachment) و در قالب word ارسال شود ضمن آنکه اگر اثری در قالب‌های pdf یا عکس و ... ارسال شود، در جشنواره پذیرفته نخواهد شد.

وی ادامه داد: شرکت در کنگره محدودیت سنی ندارد. هر شرکتکننده میتواند حداکثر 2 اثر در هر بخش ارسال کند و شرکت همزمان یک شاعر در بخشهای مختلف رویداد نیز بلامانع است اما ارسال نشانی، تلفن تماس، کد ملی و تاریخ تولد به همراه اثر الزامی بوده و استفاده هنری از آثار در هر قالبی برای دبیرخانه مجاز است.

مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس عنوان کرد: فارس از دیرباز مهد فرهنگ و تمدن ایران اسلامی و شیراز دارالعلم و شهر شعر و شور و شعور بوده است. در زمانه ما نیز قریب 4 دهه است که شیراز میزبان مستمرترین و پایدارترین حرکت مردمی و غیردولتی ادبیات مذهبی ماست و این فرصت نیز به شیراز افزوده می‌شود.

وی در پایان اظهار کرد: فراخوان کامل و اطلاعات بیشتر در دو پایگاه اینترنتی دفتر نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز به نشانی www.emamat-jomeh.ir و پایگاه اینترنتی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس به نشانی www.artfars.ir و صفحه مجازی @artfars.ir در دسترس عموم قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها