دوشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۳
بیش از 5000 جلد کتاب به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام اهدا شد

عمران خودآموز مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: به مناسبت آزادسازی خرمشهر بیش از ۵ هزار جلد کتاب به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اهدا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، به مناسبت ۳ خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، بیش از ۵ هزار جلد کتاب از سوی کتابسرای اداره کل به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اهدا شد.

عمران خودآموز ضمن تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر و با گرامیداشت یادشهدای هشت سال دفاع مقدس، گفت: با هدف گرامیداشت این روز و در جهت تعاملات فرهنگی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها با جوامع هدف و توزیع مناسب کتاب های تازه در شهرستان‌های استان، به همت کتابسرای اداره کل این کتاب ها در اختیار مدیران و سرپرستان ادارات یادشده قرار گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلانی استان تصریح کرد: اغلب کتاب‌های اهدایی با موضوع ادبیات پایداری و دفاع مقدس، خاطرات، زندگی سرداران و رزمندگان و یادگاران دوران جنگ در اولویت قرار گرفته و توزیع شده است.

خودآموز تصریح کرد: کتاب و آثار تولیدی با محور ادبیات دفاع مقدس و جنگ به عنوان یکی از محورهای اجتماعی ادبیات معاصر، همواره مورد حمایت حداکثری این اداره کل قرار داشته و از مولفان و ناشران بومی در خرید اثر مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به موقعیت استان ایلام در زمان جنگ و آفرینش آثار ارزشمند در این حوزه ادامه داد: در استان ایلام خوشبختانه پتانسیل‌های بالایی در حوزه آفرینش آثار دفاع مقدس در قالب‌های رمان، داستان کوتاه، تاریخ شفاهی، شعر، خاطره‌نگاری، داستان زندگی و ... وجود دارد که مورد استقبال و اقبال مولفان و ناشران بومی قرار گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ارزش ریالی کتاب‌های اهدایی را بیش از ۹۰ میلیون تومان برآورد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها