سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷
حسینی بوشهری: حوزه با پژوهش جان تازه می‌گیرد

آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه در آئین اختتامیه جشنواره علامه حلی در قم با اشاره به اینکه اینگونه جشنواره‌ها بشارت دهنده حرکت پرشتاب حوزه است، گفت: حوزه با پژوهش جان تازه می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره علامه حلی به علت شیوع کرونا به صورت مجازی با پیام آیت‌الله حسین مظاهری، رئیس حوزه علمیه اصفهان و با سخنرانی آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه در قم و همزمان در 14 استان دیگر برگزار شد.
 
آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری گفت: این جشنواره بشارت دهنده حرکت پرشتاب حوزه است. حوزه با پژوهش است که جان تازه می‌گیرد و این پیامی است که باید به حوزویان انتقال داده شود.
 
وی با اشاره به حوادث اخیر در افغانستان و فلسطین اشغالی تصریح کرد: جهل، نادانی و قساوت قلب عده‌ای که بویی از انسانیت نبرده‌اند علت این مصائب است. تخریب قبور ائمه بقیع آغازگر حرکتی جاهلانه بود که نتیجه آن حوادث کنونی شد.
 
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه اضافه کرد: به لطف این مقاومت فسطینی‌ها که روزی با سنگ در مقابل ظلم اسرائیل می‌ایستادند امروز با موشک‌ تل آویو را به لرزه انداخته‌اند.
 
در ادامه حجت الاسلام محمدصالح مازنی دبیر دوازدهمین دوره جشنواره علامه حلی با اشاره به ارسال بیش از ۱۵ هزار و ۸۰۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره گفت: ۵۷۸ اثر در بخش استانی و ۵۳ اثر در سطح کشور حائز رتبه شدند.
 
وی یادآور شد: ۱۵ اثر از ۵۳ اثر برگزیده بخش کشوری جشنواره علامه حلی به محققان و پژوهشگران قم اختصاص یافته است.
 
مازنی تصریح کرد: فقه و اصول، فقه حقوقی، ادبیات عرب، تاریخ اسلام و علوم حدیث از جمله محور‌های مقالات ارسالی به این جشنواره است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها