پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸
حسین یقینی، برگزیده اصفهانی کتاب سال درگذشت

حسین یقینی، مؤلف کتاب «دانشنامه داروسازی و داروخانه‌داری در اصفهان» و «پیشگامان صنعت، هنر و معدن اصفهان» بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در اصفهان، دکتر حسین یقینی برگزیده جایزه کتاب سال پس از ابتلا به کرونا، چندین روز در بیمارستان الزهرای اصفهان بستری و شب گذشته 23 اردیبهشت دارفانی را وداع کرد.

«دانشنامه‌ داروسازی و داروخانه‌داری در اصفهان» نوشته حسین یقینی موفق به کسب جایزه‌ کتاب سال شده بود و طی مراسمی با حضور رئیس جمهور در اختتامیه بیست و چهارمین دوره جایزه جهانی کتاب سال از وی برای تالیف آن تجلیل شد.

این کتاب در ۵ جلد نوشته شده و حاوی تاریخچه کامل داروسازی و داروخانه‌­داری در استان اصفهان است. این کتاب که طی شش سال به کوشش وی نوشته شده، حاوی اسناد، مدارک و عکس‌های نفیس و گرانبهایی است. از وی همچنین کتاب‌های «معماری در اصفهان» و «معماری در عالی قاپو»به یادگار ماند.

از دیگر تخصص‌های حسین یقینی در کنار داروسازی، پژوهش‌های وی در زمینه ادبیات، تاریخ، هنر و اصفهان‌شناسی بود. یقینی سال‌ها در گروه داروسازی دانشگاه اصفهان تدریس می‌کرد و سالن تشریح دانشگاه علوم پزشکی اصفهان را نیز  به سبک قاجار برای این دانشکده تجهیز کرد که محل برگزاری سمینارهای این دانشگاه شد.

این اصفهان شناس پیش از این در گفتگو با خبرنگار ایبنا در اصفهان از آماده چاپ شدن چندین کتاب در زمینه‌ معرفی انواع گرمابه‌ها و تکایا در اصفهان خبر داده بود که متأسفانه ناتمام ماند.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها