یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
آثار منصور اوجی شناسنامه آشکاری از شیراز است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در پیام تسلیتی به‌مناسبت درگذشت زنده‌یاد منصور اوجی، شاعر مطرح شیرازی، گفت: آثار منصور اوجی شناسنامه آشکاری از شهر و دیارش را با خود همراه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس طی پیامی در گذشت منصور اوجی ادیب و شاعر برجسته و نام‌آشنای دیار فارس را به جامعه فرهنگی و به‌ویژه خانواده ایشان تسلیت گفت.

صابر سهرابی، گفت: هرگاه اشعار مرحوم منصور اوجی که سال‌های بسیاری را به گوش جان می‌شنویم و می‌خوانیم بر این باوریم که ادبیات و اندیشه ایشان دارای تاثیرات قابل توجهی در حوزه فرهنگ داشته و شناسنامه آشکاری از شهر و دیارش را با خود همراه دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با ابراز اندوه از فقدان این استاد نام‌آشنای شعر و ادب که در خانواده‌ای اصیل و سرشناس از اهالی شیراز چشم به جهان گشوده، گفت: آثار و فعالیت‌های فرهنگی او مایه بسی مباهات و افتخار است، چرا که عمر پربار خود را در راه خدمت به فرهنگ و ادب این سرزمین صرف کرد و در راه اشاعه زبان و ادب پارسی گام‌های موثری برداشت.

سهرابی در پایان یادآور شد: جای خالی این ادیب فرزانه برای همیشه در شیراز و فارس احساس می‌شود و این ضایعه اسفناک را به بازماندگان آن ادیب، جامعه هنرمندان، شاعران، نویسندگان تسلیت عرض می‌کنم و از خدای متعال امیدوارم روحش را قرین آمرزش و آرامش ابدی نماید و بتوانیم به پاسداشت همه هنر و معرفتش، لحظاتی از تمام داشته‌هایش را در پیش چشم مرور کنیم.

منصور اوجی در سال ۱۳۱۶ در شیراز دیده به جهان گشود. وی دارای درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در رشته فاسفه و علوم تربیتی از دانشسرای عالی تهران فارغ‌التحصیل شد و در رشته زبان و ادبیات انگلیسی از دانشگاه شیراز فوق لیسانس خود را گرفت. اوجی از شاعرانی است که آرام و پیوسته در جهت تکامل زبان شعری خاص خود تلاش کرد. وی با تاکید بر تکرار مصراع‌ها و واژه‌ها جهت تاثیرگذاری در خواننده شعرش گونه خاصی از شعر را ارئه می‌داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها