یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
«حمزه»؛ روایت خاطرات یک شهید مدافع حرم

کتاب خاطرات شهید مدافع حرم «محمدحسین حمزه» از سوی انتشارات خط مقدم منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، کتاب خاطرات شهید مدافع حرم «محمدحسین حمزه» نوشته علی‌رضا کلامی از سوی انتشارات خط مقدم منتشر شد. این اثر با یک روایت خطی سعی دارد شمای کلی از زندگی این شهید مدافع حرم را پوشش دهد. در این کتاب از لحظه کودکی تا شهادت این شهید ثبت و در بخش‌های مختلف با خانواده، دوستان و همرزمانش  صحبت شده است.
 
کلامی در مقدمه این کتاب نوشته است:«بنای حقیر بر این بوده که شمای کلی از زندگی یک رزمنده را به دست خواننده بدهیم نه این که به اصطلاح یک دائره‌المعارف بنویسیم. قرار است ما در این گونه قالب‌ها، برشی از زوایای مختلف زندگی شهید را به تصویر بکشیم نه تمام آن را.»
 
در بخشی از این کتاب با عنوان «جر و بحث دوشکایی» می‌خوانیم:
«سر مطالب درسی و تئوری، یک بار بین‌مان بحثی پیش آمد. یکهو از کوره در رفتم و جلوی جمع، به او حرف‌های تندی زدم و گفتم تو تازه وارد هستی و ما همیشه مأموریّتم و چنین و چنان. عصبانی بودم. چیزی نگفت. حتّی بعد، خودش پا پیش گذاشت و معذرت‌خواهی کرد. او نشسته بود و من بالاسرش ایستاده بودم و بهش می‌گفتم: «تو هیچی نمی‌فهمی».
 
در بخش دیگری از این کتاب، همسر شهید به بیان خاطره می‌پردازد و می گوید: «عادت داشت هر وقت از سفر برمی‌گشت، یک چیزی می‌گرفت. مأموریت هم بود، دست خالی نمی‌آمد. از همان اوّل زندگی، کارهای هیجانی و شگفت‌آور کم نداشت. یک‌بار یک دست لباس هندی گرفته بود و وقتِ آمدن، گیر داده بود تنم کنم. می‌گفتم: «من فکرِ توام زودتر بیای، تو فکر چی هستی»؟!
 
کتاب«حمزه؛ خاطراتی از شهید مدافع حرم محمد حسین حمزه» از سوی علی‌رضا کلامی در 218 صفحه از سوی انتشارات خط مقدم منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها