شنبه ۲۳ آذر ۱۳۸۷ - ۱۱:۳۴
«نمی‌شود»، در زمستان می‌آید

«سفر به شمال»، «کشته شدن سهراب» و «مرداب گاوخونی»، بخش‌هایی از رمان «نمی‌شود»، نوشته محمد رحیم اخوت است که زمستان امسال توسط نشر آگاه روانه بازار کتاب می‌شود.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اخوت با بیان مطلب بالا درباره تازه‌ترین رمانش گفت: این کتاب که به تازگی مجوز چاپ گرفته، رمانی نسبتا کوتاه و تقریبا 200 صفحه‌ای است که با یک محور داستانی در سه بخش با عنوان‌های سفر به شمال، کشته شدن سهراب و مرداب گاوخونی نوشته شده است. 

نویسنده «نام‌ها و سایه‌ها»، همچنین از انتشار مجوعه داستان دیگری با نام «این هم، بهار» سخن به میان آورد و افزود: این کتاب مشتمل بر9 داستان کوتاه است که هرکدام حال و هوای خاص خودشان را دارند و در موقعیت‌هایی متفاوت با داستان‌های قبلی‌ام خلق شده‌اند. همه این داستان‌ها در سال 86 نوشته شده‌اند که نام یکی از آن‌ها، عنوانش را به کتاب داده است. 

این داستان‌نویس، همچنین از چاپ مجدد کار پژوهشی خود در زمینه شعر معاصر، با عنوان «چهار فصل در بازخوانی شعر» خبر داد و درباره آن گفت: این مجموعه مقالات در چاپ جدید غیر از دو، سه جمله تغییری نکرده است.
 
«چهار فصل در بازخوانی شعر» نخستین بار در سال 79 منتشر شده بود. 

خالق «نیمه سرگردان ما»، در باره فصل‌های مختلف این کتاب گفت: این کتاب چهار فصل دارد و در هر فصل دو مقاله موجود است. در فصل اول مطالبی کلی درباره تلقی نویسنده از شعر امروز و بازخوانی آن در قالب مقاله‌ای با عنوان «انکار مرگ، آفرینش در هنر»  آورده شده. در سه فصل بعدی شعر سه شاعر اصفهانی بررسی شده است، که اولی "محمد حقوقی" است. فصل سوم به بررسی زبان شعری "ضیاء موحد" اختصاص دارد و فصل چهارم مربوط به زنده‌یاد "کیوان قدرخواه" و بازخوانی شعر "بختک" اوست. در کنار تحلیل آثار این سه شاعر، شعر امروز اصفهان نیز  توسط نویسنده بررسی شده است.
 
همچنین کتاب‌هایی دیگر از این نویسنده با نام‌های «پاییز بود» و «داستان‌های ۸۴» اوایل امسال از سوی نشر آگاه به بازار کتاب آمده است.
 
اخوت، متولد۱۳۲۴ اصفهان، داستان‌نویس و مترجم ایرانی است.
او با رمان «نام‌ها و سایه‌ها» به مرحله نهایی بسیاری از جوایز ادبی راه یافته است و از آن میان جایزه ادبی یلدا و مهرگان را از آن خود کرد.

کتاب‌های «تعلیق»، «نام‌ها و سایه‌ها»، «نیمه سرگردان ما» و...از آثار او هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها