جمعه ۲۲ آذر ۱۳۸۷ - ۰۹:۵۰
«درآمدی بر داستان‌نویسی و روایت‌شناسی» به بازار می‌آید

فتح‌الله بی‌نیاز از انتشار کتاب «درآمدی بر داستان‌نویسی و روایت‌شناسی» خبر داد. در این کتاب به مباحثی درباره ساختار داستان و تفاوت داستان‌های کلاسیک، مدرن، متعهد و پست‌مدرن پرداخته شده است. آخرین اثر بی‌نیاز توسط نشر افراز منتشر خواهد شد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، بی‌نیاز که از انتشار کتاب تازه‌اش سخن می‌گفت، افزود: کتاب «درآمدی بر داستان‌نویسی و روایت‌شناسی» به مباحث داستانی از نگاهی نو می‌پردازد. 

به گفته بی‌نیاز، در این کتاب درباره ساختار داستان و داستان‌های کلاسیک، مدرن، متعهد، پست‌مدرن و همین‌طور ژانرهای مختلف داستانی شگرف، غریب، تو در تو، وهمناک، تخیلی و تفاوت بین داستان و نوول و داستان کوتاه و نیز، آسیب‌شناسی رمان و داستان کوتاه، مطالبی آمده است. 

نویسنده «بعد از مرگ هنوز می‌میرم»، اضافه کرد: همچنین در این کتاب به موضوعاتی مانند طنز و نمایش و توصیف و ارتباط این‌ها با یکدیگر پرداخته شده است. 

این داستان‌نویس افزود: در این کتاب به انواع نقد رفتارهای داستانی براساس نظرات "برایان مکهیل"، تئوریسین برجسته آمریکایی، و دیدگاه‌هایی براساس نظرات "پوریس آسپنسکی" و "ژراژ ژنت"، نظریه‌پرداز فرانسوی، مطالبی بیان شده است که برای کسانی که دستی به قلم دارند و می‌خواهند داستان را بشناسند و بدانند یک داستان به چه ژانری تعلق دارد، مفید خواهد بود.
 
بی‌نیاز اضافه کرد: این کتاب ۳۰۰ صفحه است و تا دی امسال توسط انتشارات "افراز"، به بازار کتاب می‌آید.
 
بی نیاز متولد ۱۳۲۷ و نویسنده پرکار معاصر در حوزه داستان‌نویسی و نقد و پژوهش ادبی است.

از او که یک دوره دبیری جایزه ادبی مهرگان را بر عهده داشته است تا کنون کتاب‌هایی چون «بعد از مرگ هنوز می‌میرم»، «ترجیع‌بندی برای شاعران جوان»، «دریاسالار بی‌دریا»، «عطش ماندگار»، «مکانی به وسعت هیچ» و «ملاقات با مسیح» منتشر شده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها