چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹
ادای احترام به سیمین دانشور در هفته شیراز

به مناسبت صدمین زادروز زنده‌یاد دکتر سیمین دانشور، مراسم بزرگداشت این نویسنده فقید شیرازی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با اشاره به فرارسیدن هشتم اردیبهشت، زادروز زنده‌یاد دکتر سیمین دانشور، با اعلام‌ خبر، گفت: به این مناسبت، آیین پایانی جایزه پژوهش‌های ادبی سیمین همزمان با هفته شیراز برگزار می‌شود.
 
مرتضی جعفری با بیان اینکه این جایزه‌ پژوهشی با محوریت ادبیات داستانی ایران برگزار می‌شود، افزود: دکتر سیمین دانشور با خلق مجموعه داستان‌ها و رمان‌هایی مهم، نقش غیرقابل انکاری در جریان داستان‌نویسی معاصر ایران‌داشته و به همین‌دلیل یک‌جایزه پژوهشی در این حوزه  به میزبانی زادگاهش، به نامِ او نامگذاری شد.‌
 
وی ادامه داد: شیراز اکنون نیز در حوزه داستان یکی از شهرهای مهم ایران است که تنها در یک دهه اخیر داستان‌نویسان این شهر ۴ بار برنده جایزه جلال آل‌احمد در این حوزه شده‌اند.
 
این استاد زبان و ادبیات فارسی با اشاره به استقبال پژوهشگران‌ از این جایزه ادبی که در موضوعی محدود برگزار می‌شود، یادآور شد: تاکنون‌ و در فاصله ۴ روز تا پایان مهلت فراخوان، حدود ۶۵ مقاله به دبیرخانه جایزه پژوهش‌های ادبی سیمین‌ ارسال شده است.
 
جعفری افزود: برای مقالاتی که توسط داوران‌ انتخاب می‌شوند گواهی پذیرش صادر و از سه مقاله در بخش اصلی ادبیات داستانی و بخش ویژه سیمین دانشور، در مراسم بزرگداشت دکتر دانشور تجلیل می‌شود.
 
وی افزود: این مراسم شامل دو بخش نشست علمی و آیین پایانی جایزه ادبی خواهد بود که علاوه بر سخنرانی تعدادی از نزدیکان سیمین دانشور و تجلیل از برگزیدگان، حسام‌الدین سراج نیز به اجرای موسیقی خواهد پرداخت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها