دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱
تداوم پرداخت تسهیلات کرونایی به کسب و کار‌های فرهنگی بررسی شد

افسر موم‌وندی، با اشاره به بررسی تداوم ارائه تسهیلات کرونایی به صاحبان کسب و کار‌های فرهنگی در جلسه ستاد اقتصادی دولت از ارائه پیشنهاد نمایندگان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره شیوه ادامه این تسهیلات خبر داد.

افسر موم‌وندی، نماینده معاون توسعه‌ و مدیریت منابع در امور اقتصاد فرهنگ و هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره جریان ارائه تسهیلات کرونایی به صاحبان کسب و کار‌های فرهنگ، هنر و رسانه در سال جدید بیان کرد: پرونده مرحله دوم ارائه تسهیلات به کسب و کار‌های فرهنگ هنر و رسانه، 15 اسفند‌‌ماه بسته شد. بعد از این تاریخ، بانک‌ها متاسفانه طبق دستور‌العمل خود، به پرداخت تسهیلات اقدام نکردند، حتی به افرادی که پیش از این تاریخ پرونده آن‌ها تشکیل شده بود.
 
به گفته وی، از بین 306 ناشر فعالی که تا تاریخ 15 اسفند به نظام بانکی معرفی شدند، فقط 49 ناشر موفق به دریافت تسهیلات شدند. این ناشران بیش از 6 میلیارد تومان وام دریافت کردند در‌حالی‌که 43 میلیارد تومان درخواست داشتند.    
 
وی درباره تداوم ارائه تسهیلات به متقاضیان و صاحبان کسب و کار‌های فرهنگ، هنر و رسانه در سال جاری و با تغییر دولت، افزود: همچنان با بحران کرونا درگیر هستیم و دولت فعلی و دولت آینده موظف به حمایت از کسب و کار‌های فرهنگ، هنر و رسانه است.
 
موم‌وندی گفت: با توجه به اینکه بسیاری از اهداف در ارائه تسهیلات محقق نشد، کارگروه پیامد‌های اقتصادی کرونا تداوم حمایت‌‌ها را بررسی کرد. با توجه به ادامه شیوع ویروس کرونا و تاثیر‌ آن به کسب و کار‌ها، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه هفته گذشته در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، پیشنهاد کرد تا حمایت از صاحبان کسب و کار‌های فرهنگ و هنر همچنان ادامه داشته باشد تا بتوانیم تسهیلات را در اختیار بنگاه‌هایی قرار دهیم که نیروی‌ انسانی شاغل خود را حفظ کرده باشند.   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها