دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۶
کتابخانه سیار در بوشهر راه‌اندازی می‌شود

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر از راه‌اندازی کتابخانه سیار در بوشهر با همکاری شهرداری این شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر، عباس نعمتی سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر در دیدار با حسین صالحیان شهردار بوشهر،  با تقدیر از اهتمام مجموعه شهرداری در حمایت از کتابخانه‌های عمومی شهر، گفت: به‌طور قطع توسعه و پیشرفت اجتماعی و فرهنگی هر شهر متأثر از سطح مطالعه و میزان علاقه‌مندی مردم آن جامعه به کتاب و کتابخوانی است.

وی توسعه کتابخانه در شهر بوشهر به‌ویژه حاشیه شهر را ضروری دانست و افزود: کتابخانه عمومی سیار ظرفیت بسیار خوبی برای ترویج فرهنگ مطالعه در این شهر است.

نعمتی ادامه داد: خوشبختانه با تعامل و همراهی و همکاری خوب شهرداری و اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی، شاهد اتفاقات خوبی در حوزه توسعه زیرساخت‌های کتابخانه‌ای در بوشهر بوده‌ایم که این اتفاقات در آینده نزدیک بیشتر هم خواهد شد.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر در پایان با اشاره به کمبود منابع در کتابخانه خلیج فارس بوشهر از شهردار بوشهر درخواست کرد تا منابع کتابخانه دکتر حمیدی واقع در پارک شغاب که تعطیل است، به این کتابخانه منتقل شود تا مردم فرهیخته بوشهر از این منابع بهره‌مند شوند.

شهردار بندر بوشهر هم در این دیدار با تقدیر از تلاش کتابداران در ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه در ایام کرونا گفت: مایه مباهات است که کتابداران در ایام کرونا نیز از فعالیت‌های ترویجی خود نمی‌کاهند.

حسین صالحیان تاکید کرد: شهرداری آمادگی دارد اتوبوسی را برای راه‌اندازی کتابخانه سیار در مناطق حاشیه شهر در اختیار اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر قرار دهد.

وی یادآور شد: پرداخت سهم نیم‌درصد سهم کتابخانه‌های عمومی از درآمد شهرداری موضوع مهمی است که در دستور کار شهرداری بوشهر است. بنا داریم تا یکی از معابر و خیابان‌های اصلی شهر بوشهر را به نام خیابان کتاب نامگذاری کنیم.

شهردار در پایان همچنین قول داد موضوع منابع موجود در کتابخانه شغاب مورد بررسی قرار گرفته و ساز و کار لازم برای استفاده شهروندان از این منابع تمهید می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها