یکشنبه ۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
انتشار مقاله امام حسین(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات در رسانه‌های اوگاندا

«امام حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات» به قلم محمدرضا قزلسفلی در اوگاندا منتشر شد. با توجه به کمبود منابع شیعی در این کشور، انتشار چنین مقالاتی در آشنایی مردم اوگاندا با معارف شیعی بسیار موثر است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به مناسبت سوم شعبان، میلاد با سعادت حضرت امام حسین(ع) رسانه‌های اوگاندا مقاله محمدرضا قزلسفلی، رایزن فرهنگی ایران در این کشور را با عنوان «امام حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات» منتشر کردند. در این مقاله در سرفصل‌هایی چون «امام حسین بزرگترین شهید»، «سوم شعبان روز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» و... به همراه ترجمه بخش‌هایی از دعای ویژه سوم شعبان ارائه شده است. با توجه به کمبود کتاب و منابع اسلامی در این کشور انتشار چنین مقالاتی می‌تواند مردم اوگاندا را با معارف اسلامی و شیعی آشنا کند.

این مقاله علاوه بر ارسال به نشانی الکترونیکی بیش از چهارصد شخصیت علمی، فرهنگی، دینی و فرهیخته مسلمان و مسیحی اوگاندایی در رسانه‌های خبری، شبکه های اجتماعی ، فضای مجازی اوگاندا از جمله انجمن جورنالیست‌های خبری آفریقا، اخبار آفریقا، نشریه آنلاین هُملند، مطالعات فرهنگی ایران – آفریقا ، آفریکن نیوز، گولدِن اَدورتس، سازمان اسلامی صبر، و… منتشر شده است. چکیده مقاله به شرح زیر است:

مقاله با انتشار احادیث «حسین چراغ هدایت و کشتی نجات است»، «حسین از من است و من از حسین» و ... از پیامبر اکرم (ص) سوم شعبان روز میلاد امام حسین(ع) و روز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همه مسلمانان و آزادگان جهان تبریک گفته است.
  
 در بخشی از مقاله آمده است که هر سال در سوم ماه شعبان میلاد با سعادت حضرت امام حسین(ع) شور و شوق غیر قابل وصفی توسط مومنین گرامی داشته می‌شود. گرامیداشت میلاد سومین امام مسلمانان جهان که هیچ مانعی حتی تحریم‌های اقتصادی قدرت‌های شیطانی که تلاش می‌کنند تا ارزش‌های انسانی و اسلامی از بین ببرند، نمی‌تواند آن را متوقف کنند.

در این مقاله همچنین اشاره که امام حسین(ع) یک انسان عادی نیست، لذا در روز تولد که شادی است، مصیبت شهادت آن امام ذکر نمی‌شود. عظمت امام حسین(ع) بر کسی پوشیده نیست. در راه خدا به بی رحمانه‌ترین حالت به شهادت رسیده است، تا آنجا که خالق متعال به خاک کربلا خواص درمانی یا شفابخشی داده است و قطعا انتقام خون آن امام توسط منجی عالم گرفته خواهد شد.

در بخش‌های دیگر این مقاله این مباحث مطرح شده است:

۱: آری او کسی نیست جز امام حسین (ع)، شهید جاوید کربلا، که در سال چهار هجری در مدینه متولد شد، نوه حضرت محمد (ص)، که با اهداء خون خود اسلام ناب و همه ارزش‌های انسانی را برای همیشه نجات داد.

۲: مولود سوم شعبان، فرزند نجیب‌ترین بانوی دو عالم فاطمه زهرا (س) هستند که به همراه فرزندان و یاران خود قربانی دفاع از ارزش‌های خداپسندانه شد.

۳: امام حسین (ع) فرزند امام علی (ع) تسلیم دشمنان خونخوار خود نشد، بلکه تا آخرین قطره خون خود شجاعانه در برابر آدم‌های شیطان صفت و سنگدل جنگید تا این درس ماندگار را به نسل‌های آینده بدهد هرگز تسلیم ظلم و ستم نشوند.

۴: به این خاطر است که پیامبر اکرم(ص) فرمود: «حسین از من است و من از حسین» و به همین خاطر است که رسول گرامی اسلام(ص) فرمودند: «حسین چراغ هدایت و کشتی نجات است.»

۵: پیامبر اکرم(ص) جایگاه والای دو نوه خود خود را، به ویژه امام حسین را عملا به نمایش می‌گذاشت. هنگام نماز جماعت سر خود را از سجده بلند نمی‌کرد تا کودک نوپای حسین (ع) به طور داوطلبانه از پشت پدربزرگ خود پیاده شد.

۶: پیامبران (ع) الهی از شهادت امام حسین (ع) در کربلا آگاهی داشتند. لذا آن حضرت وارث پیامبران حضرت آدم، نوح، ابراهیم، موسی، عیسی وحضرت محمد(ص) محسوب می‌شوند.

۷: جای تعجب نیست، جمهوری اسلامی ایران هر ساله روز تولد امام حسین (ع) را به عنوان «روز پاسدار» یا روز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گرامی می‌دارد. روزی که به عنوان نماد دفاع قهرمانانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از اسلام و ارزش‌های انسانی و مبارزه با انواع مختلف تروریسم و تروریست‌های وابسته به رژیم‌های صهیونیسم، امپریالیسم آمریکا و مرتجع است.

۸: ضمن انتشار بخش‌هایی از دعای سوم شعبان و دعا به درگاه خداوند متعال برای تعجیل در ظهور منجی عالم بشریت، جهت استقرار دولت جهانی صلح، رفاه و عدالت، مقاله به پایان می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها