یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
جلسه هماهنگی طرح‌های پایتخت کتاب در آذربایجان غربی برگزار شد

اولین جلسه هماهنگی پایتخت کتاب ایران در آذربایجان غربی با حضور اعضای ستاد در محل اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، رسول بابازاده، معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی، در اولین جلسه هماهنگی پایتخت کتاب ایران که صبح امروز (۲۴ اسفندماه) با حضور اعضای ستاد در سالن صدری افشار این اداره‌کل برگزار شد، گفت: هدف اصلی از انتخاب پایتخت كتاب ایران استفاده از ظرفیت‌ها و امكانات بومی است، البته وقتی یك شهر به‎عنوان پایتخت كتاب انتخاب می‌شود، طبیعتاً برنامه‌های آن از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهادهای فرهنگی پایتخت هم حمایت می‌شود.

وی بسترسازی برای سوق دادن اقشار مختلف جامعه به سمت مطالعه را از اهداف طرح پایتخت کتاب عنوان کرد و گفت: با مهیا شدن زمینه مطالعه برای مردم جامعه بدون تردید شاهد افزایش دانش و آگاهی مردم خواهیم شد.

بابازاده  افزود: متاسفانه در اجرای پایتخت کتاب ایران در استان یکسری مشکلات و ایرادات جزیی داریم که امیدواریم امسال این مشکلات و ایرادات رفع شود چون استان آذربایجان‌غربی قابلیت انتخاب یک شهرش را به عنوان پایتخت کتاب ایران دارد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ارگان‌های عضو ستاد حداقل ۳ طرح که قابلیت اجرایی را داشته باشد، تهیه کنند، گفت: وقتی طرحی ارائه می‌شود، انتظار داریم که همکاری‌های لازم را تا اجرا شدن داشته باشند.

این مسئول ادامه داد: مهمترین ابزار داوری در پایتخت کتاب ایران بحث پایش مستندات است و اینکه مستندات را حفظ و نگهداری کنید.

بابازاده بیان کرد: برگزاری مسابقات کتابخوانی، نقطه عطف پایتخت کتاب ایران است و یکی دیگر از برنامه‌های اثرگذار دیگر رونمایی کتاب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها